ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΪΚΟΠΟΥΛΟΣ: «Η ΣΗΜΑΣΙΑ του ΛΙΜΑΝΙΟΥ του ΒΟΛΟΥ, ΟΠΩΣ της ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ να ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ»

Στη Βουλή, με πρωτοβουλία του Βουλευτή Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, έφεραν 29 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών λιμανιών, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών.

Με αφορμή την πρόσφατη ακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση του πλειοψηφικού του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, που έκανε σαφές ότι οι πωλήσεις και ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών λιμανιών δεν αποτελούν «μονόδρομο», οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κάλεσαν τους αρμόδιους Υπουργούς να εξετάσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού του Βόλου, αλλά και των άλλων περιφερειακών λιμανιών, που καθιστούν την παραμονή τους στα χέρια του Δημοσίου την βέλτιστη αναπτυξιακή και στρατηγική επιλογή.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, προχωρούν τα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών λιμανιών της χώρας με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών τους.

Όσον αφορά το λιμάνι της  Αλεξανδρούπολης,  διά στόματος του ίδιου του Πρωθυπουργού, η γεωστρατηγική σημασία του λιμανιού, οι γεωπολιτικές εξελίξεις, ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, αλλά και η ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών επιλογών και λύσεων για την μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, οδήγησαν στην απόφαση να παραμείνει, τελικά, το λιμάνι στα χέρια του Δημοσίου.

Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, αντίστοιχα το λιμάνι του Βόλου είναι το μόνο μεγάλο λιμάνι της Θεσσαλίας που συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη.

Εξυπηρετεί επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά και τουριστικά σκάφη, συνδέεται ακτοπλοϊκά με τα νησιά των Β. Σποράδων, ενώ η ίδια η υποδομή και του λιμανιού περιλαμβάνει αναπτυξιακές δυνατότητες που σχετίζονται τόσο με το τουριστικό προϊόν, όσο και με μεταφορικές και εμπορικές δραστηριότητες.

Ταυτόχρονα, βρίσκεται πλησίον του αεροδρομίου της Νέα Αγχίαλου και πλησίον του μεγάλου οδικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ενώ η δρομολογούμενη αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης Βόλου-Λάρισας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή του λιμανιού στην ανάπτυξη και ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών στη περιοχή, μέσω των οποίων ολόκληρη η Θεσσαλία μπορεί να εδραιωθεί ως εμπορευματικός κόμβος.

Τέλος, η εγγύτητα λιμανιού με σημαντικές στρατιωτικές υποδομές (1η Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού, που πρόσφατα αναβαθμίστηκε σε διακλαδικό κέντρο επιχειρήσεων, και 111 Πτέρυγα Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας), αυξάνει τη γεωστρατηγική του σημασία.

«Με βάση την κρίσιμη διεθνή συνθήκη που διανύουμε και την ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικών επιλογών για τη μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του λιμανιού του Βόλου και η κρίσιμη γεωστρατηγική του θέση το καθιστούν σημαντικό παράγοντα για την ενίσχυση του ρόλου της χώρας και τη βέλτιστη ανάπτυξη της περιοχής», τόνισαν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλώντας την Κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών λιμανιών που δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.