ΠΙΛΟΤΟΙ της SOUTHWEST και DELTA ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ: ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΠΝΟΙ οι ΠΙΛΟΤΟΙ με τους ΟΠΟΙΟΥΣ ΠΕΤΑΤΕ;

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν χάσει χιλιάδες στελέχη πτήσεων από το 2019 χωρίς ακόμα να έχουν κάνει προσλήψεις

Δραματική έκκληση απεύθυναν οι πιλότοι της Southwest Airlines και της Delta Air Lines καθώς σύμφωνα με τους ίδιους η εξάντληση τους αυξάνεται και πιέζουν τις αεροπορικές εταιρείες να αντιμετωπίσουν την κούραση και τα λάθη που προκύπτουν ως ένα σοβαρότατο κίνδυνο για την ασφάλεια των ίδιων των πτήσεων.

«Η κόπωση, τόσο οξεία όσο και σωρευτική, έχει γίνει η νούμερο ένα απειλή για την ασφάλεια της Southwest Airlines», ανέφερε η Ένωση πιλότων της Southwest Airlines ή SWAPA, σε επιστολή της σε στελέχη αεροπορικών εταιρειών αυτή την εβδομάδα.

Τα αποτελέσματα, λένε οι πιλότοι, είναι ήδη φανερά στο χάος που προκαλείται στις ακυρώσεις από τα έντονα καιρικά φαινόμενα και την αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, τα οποία τεστάρουν τις αντοχές των αεροπορικών εταιρειών που ακόμα προσπαθούν να ανακάμψουν από την πανδημία.

Ο αριθμός των επιβατών στις αερομεταφορές είναι περίπου στο 90% των επιπέδων του 2019 αυτόν τον μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών, αλλά οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έχουν χάσει περίπου 3.000 υπαλλήλους από εκείνη τη χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bureau of Transportation Statistics.

Ήδη, εκατοντάδες ή και χιλιάδες πιλότοι συνταξιοδοτήθηκαν -είτε από επιλογή είτε συμπληρώνοντας τα 65 τους- κατά τη διάρκεια της πανδημίας και η έρευνα που παρουσιάστηκε από την Περιφερειακή Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών αναφέρει ότι 2.000 από αυτούς φτάνουν φέτος στην υποχρεωτική ηλικία συνταξιοδότησης.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι αριθμοί υποχρεωτικής συνταξιοδότησης αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα 6 χρόνια.

Τα στελέχη της Southwest προσδιόρισαν τη στελέχωση ως μία από τις βασικές προτεραιότητές τους φέτος, θέτοντας ως στόχο την πρόσληψη 8.000 νέων υπαλλήλων. Το 40% από αυτά θα είναι πληρώματα πτήσης.

Ωστόσο, περισσότερες προσλήψεις από μόνες τους δεν θα λύσουν τα προβλήματα κόπωσης, ανέφερε ο πρόεδρος της SWAPA, Casey Murray, στο CNN.

«Πολλές από τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις στις πτήσεις έχουν να κάνουν περισσότερο με τον προγραμματισμό», τόνισε ο ίδιος. «Είναι αναποτελεσματικές οι διαδικασίες προγραμματισμού, οι οποίες επηρεάζονται άμεσα όταν εργαζόμαστε σε ένα τόσο πολύ δυναμικό περιβάλλον».

Το συνδικάτο έγραψε σε επιστολή προς τα στελέχη ότι ο αριθμός των πιλότων που ανέφεραν ότι ήταν ανίκανοι να εργαστούν λόγω κούρασης εκτινάχθηκε στα ύψη το περασμένο φθινόπωρο, συμπεριλαμβανομένης μίας αύξησης 600% τον Οκτώβριο, και υπογράμμισε «άλλη μια εκπληκτική αύξηση 330%» τον περασμένο μήνα.

«Ο Απρίλιος κάνει ήδη ρεκόρ στα ζητήματα κόπωσης», ανέφερε η SWAPA.

Οι ομοσπονδιακοί κανόνες θέτουν βασικά όρια στις ώρες που μπορούν να εργάζονται οι πιλότοι και απαιτούν περιόδους ανάπαυσης.

Τα όρια για τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ περιλαμβάνουν 30 ώρες πτήσης κάθε εβδομάδα και τουλάχιστον 9 ώρες ανάπαυσης μεταξύ των βαρδιών.

Ωστόσο, οι πιλότοι αναφέρουν το άγχος της δουλειάς και τις αλλαγές λόγω των καιρικών συνθηκών ως επίσης βασικούς παράγοντες φθοράς.

Η Southwest Airlines αναγνώρισε ότι υπήρξε πραγματικά μία άνοδος στις αναφορές κόπωσης που υποβλήθηκαν τον περασμένο μήνα (35 για κάθε 10.000 βάρδιες, σε σύγκριση με 10 για τον ανάλογο αριθμό τον Μάρτιο του 2019).

Η εκπρόσωπος της εταιρείας, Brandy King, ανέφερε ότι οι αριθμοί δείχνουν ένα αποτελεσματικό σύστημα.

«Μία αύξηση ήταν αναμενόμενη, καθώς είναι σύνηθες να αντιμετωπίζουμε αυξημένα επίπεδα κούρασης κατά τη διάρκεια έκτακτων καταστάσεων.

Και τον Μάρτιο, η βιομηχανία αντιμετώπισε καθυστερήσεις τόσο εξαιτίας του καιρού όσο και σε προβλήματα εναέριου χώρου που οδήγησαν σε καθυστερήσεις σε όλο το δίκτυο», τόνισε η King σε δήλωση της προς το CNN.

Οι πιλότοι της Delta Air Lines πραγματοποιούν ήδη μια σειρά κινητοποιήσεων στα αεροδρόμια αυτόν τον μήνα, εφιστώντας την προσοχή στις ανησυχίες τους στα θέματα κόπωσης του προσωπικού.

«Οι πιλότοι μας είναι κουρασμένοι», τόνισε στο CNN ο Evan Baach, κυβερνήτης της Delta και στέλεχος της Ένωσης Πιλότων της Air Line ή ALPA κατά τη διάρκεια κινητοποίησης στο αεροδρόμιο του Σολτ Λέικ Σίτι.