ΝΙΚΟΣ ΝΤΟΚΟΣ: ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ από ΑΕΡΟΣ

Επειδή τις τελευταίες Ημέρες γράφονται όλες οι άσχετες αναλύσεις από άσχετους ή σπεκουλαδόρους, θα προσπαθήσω σε λίγες γραμμές να γράψω για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη και τα Ελικόπτερα, σαν μια προσπάθεια πληροφόρησης σας.

Τα γράφω μιας και σε αναρτήσεις  γιατί δεν αγοράζουμε καμμία πενηνταριά CL η Έρικσον.

1. Η Ελλάδα έχει ένα από τους μεγαλύτερους στόλους πυροσβεστικών αεροσκαφών CANADAIR.(18 του τύπου — 11 παλαιά  CL215 και  7 νεότερα CL415).Η Πολεμική Αεροπορία  έχει επανδρωμένα με τα πληρώματα και τους τεχνικούς της τα αεροσκάφη αυτά.

Τα αεροσκάφη αλλά κυρίως η αποστολή είναι ΠΟΛΥ απαιτητική, τα πληρώματα ειδικά σε περιόδους πυροσβεστικής περιόδου ζουν καθημερινά σε συνθήκες πολέμου.

Τα δικά μας CANADAIR επιχειρούν σε ένα περιβάλλον με ορεινούς όγκους που είναι πολύ δύσκολο περιβάλλον ακόμα και χωρίς να υπολογίζονται η ίδια η φωτιά και οι συνθήκες.

Το αεροσκάφος δεν έχει κλιματισμό και απαιτεί εμπειρία σε αυτό το είδος των αποστολών.

Εχουν γίνει μέχρι τώρα 9 ατυχήματα στον άτυπο αυτό πόλεμο και αρκετά από αυτά ήταν μοιραία για το πλήρωμα.

Τα πληρώματα αυτά παίρνουν ότι μισθό παίρνει ένας πιλότος μη μαχητικού, που μην πάει το μυαλό σας ότι είναι και σπουδαίος.

Εχουν υψηλό ηθικό και αφοσίωση στην αποστολή χωρίς τρομερές προοπτικές εξέλιξης στην ιεραρχία.

Πολλοί μένουν στα αεροπλάνα αυτά επί πολλά χρόνια  με  επιλογή τους και στην συντριπτική τους πλειοψηφία  αισθάνονται βαθιά την ευθύνη προστασίας του φυσικού  πλούτου της πατρίδας.

Το χειμώνα εκτός από εκπαίδευση και την συντήρηση των αεροσκαφών (που είναι πολύ πολύ ειδική λόγω κυρίως της διάβρωσης από το θαλασσινό νερό)  κάνουν και αποστολές μεταφορών για την αεροπορία και το κράτος όπου καλούνται.

2. Τα υπόλοιπα αεροσκάφη PZL  έχουν  μικρές δυνατότητες και μπορούν να βοηθήσουν πολύ  μόνο σαν πρώτη αντίδραση σε μια φωτιά .Όταν η φωτιά ξεφύγει δεν μπορούν να συνδράμουν με αξιώσεις.

3. Η χρήση Chinook είναι χρήσιμη αλλά πάρα πολύ  ακριβή ανά ώρα πτήσης… είναι ένα πολεμικό ελικόπτερο με άλλη αποστολή.

Πραγματικά ΔΕΝ είναι ο ρόλος τους. Έβλεπα σήμερα μερικές ρίψεις …μια καταπακτή ανοικτή…..ένας άνθρωπος ξαπλωμένος στο πάτωμα να δίνει εικόνα στο πλήρωμα….δεν είναι φτιαγμένο για αυτή την δουλειά….τι να λέμε .(είμαι έμπειρος χειριστής Chinook)

4. Τα ελικόπτερα της Erickson είναι τα  S-64 Air Crane με περίπου 1200 ειδικές πατέντες/μετατροπές και η εταιρεία που τα διαχειρίζεται τα μεταφέρει ανάλογα την εποχή σε όλο τον κόσμο (αυτά που βλέπετε να πετάνε τώρα πετούσαν πριν στις φωτιές στην Αυστραλία για παράδειγμα).

Η αγορά τους (χωρίς τις πατέντες ) είναι περίπου 40.000.000€ το ένα.

Δεν μπορείς να επενδύσεις τόσα χρήματα σε ένα τόσο  ακριβό μέσο μόνο για χρήση 20+- μέρες τον χρόνο συνολικά.

5. Αν θες να αγοράσεις CANADAIR απλά ΔΕΝ  υπάρχουν. Το κόστος τους μάλλον θα ήταν αν υπήρχαν στην αγορά περίπου 50.000.000€ .Η γραμμή παραγωγής έχει κλείσει και τα δικαιώματα υποστήριξης έχουν πουληθεί σε υπο-κατασκευαστές.

Η Ελλάδα έχει ζήτησε να αγοράσει 5 επιπλέον αρχικά με option 5 ακόμα αλλά η εταιρεία αν δεν έχει παραγγελίες πάνω από 25 δεν ανοίγει την γραμμή παραγωγής ξανά. Η Ινδονησία έχει και αυτή ζητήσει αλλά ακόμα δεν έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός παραγγελιών.

Οταν βρεθούν πελάτες αρχικά η εταιρεία έχει δηλώσει ότι μπορεί για τα 2 πρώτα χρόνια να παραδίδει 1 αεροσκάφος το χρόνο και μετά να επιταχύνει.

(Η κύρια εταιρεία διαχείρισης μετά την ουσιαστική παραχώρηση από την Canadair έχει προτείνει και ένα νέο project το 515 πληροφορίες για αυτό θα βρείτε εδώ :
https://aerialfirefighter.vikingair.com/sites/aerialfirefighter.vikingair.com/files/docs/canadair_infosheet_june2020_final_v2.pdf

6. Το ρωσικό jet  B-200 είναι πιθανόν ακατάλληλο για τις Ελληνικές συνθήκες (βουνά χαράδρες κτλ) δεν είμαστε επίπεδη τούνδρα.

Το κόστος του αυτή την στιγμή είναι γύρω στα 70.000.000€.αν ήταν τόσο καλό θα είχε αγοραστεί από πολλές χώρες !

Για το αν κάνει για τα δικά μας δεδομένα η όχι εκτιμώ ότι θα γίνει αντικείμενο μιας λεπτομερειακής ανάλυσης από τους ειδήμονες της ΠΑ μετά το φετινό καλοκαίρι.

Το μόνο αεροπλάνο αποδεδειγμένα ιδανικό για να επιχειρεί στο Ελληνικό ανάγλυφο (βουνά -χαράδρες ) είναι το Canadair Αλλά……

Και όσον αφορά στους άσχετους που λένε ότι πρέπει να πετάνε και νύχτα , ας γελάσουμε όλοι μαζί δυνατά !!

Το ανάγλυφο της Ελλάδος δεν είναι για τέτοιες συζητήσεις και ούτε υπάρχουν μέσα που μπορούν να το κάνουν αυτό !

Τώρα όσον αφορά σε αυτούς που λένε τις βλακείες για πτήση τη νύχτα με διόπτρες, εδώ τα πράγματα μπαίνουν σε άλλο επίπεδο ηλιθιότητας !

Αν τολμήσει κάποιος να πετάξει με διόπτρες νύχτα σε φωτιά , αυτή θα είναι η τελευταία του πτήση σε αυτόν τον πλανήτη !! Οι πτήσεις σε φωτιά δεν είναι κινηματογραφική ταινία  με τον Κέβιν Κόστνερ που τρώει 40000 σφαίρες και δεν καταρρίπτεται με τίποτα !

Αν δεν γνωρίζετε μην μιλάτε
Εκτίθεστε !!

Ντόκος Νίκος
Ιπτάμενος ε.α.
Χειριστής CHINOOK