Review: Εντυπωσιακό, αλλά γίνεται πολύ γρήγορα βαρετό


Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020, 22:22

Της Ελένης Δρίβα

 

Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ Godfall

Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PlayStation 5, PC

Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 5

Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Counterplay Games

Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Gearbox Publishing

Είδος:‌ Action role-playing

Ηλικίες:‌ ‌‌16+‌ ‌

Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 19 Νοεμβρίου 2020

 

 

Το Godfall είχε την τύχη και την ατυχία να είναι το πρώτο παιχνίδι που ανακοινώθηκε επίσημα για το PlayStation 5, τη νέα κονσόλα της Sony. Μια κατάσταση που δούλεψε υπέρ του αφού μαγνήτισε την προσοχή του κοινού με ευκολία, καθώς όλοι ήθελαν να δουν ένα πρώτο δείγμα της νέας γενιάς και κατά του, μιας και αυτό σήμαινε πως όλα τα λάθη και όλες οι ατέλειες θα περάσουν από το μικροσκόπιο.

Η αλήθεια είναι ότι η Counterplay Games διάλεξε να δημιουργήσει ένα action RPG με στοιχεία από ένα πολύ διασκεδαστικό και δραστήριο είδος, αυτό του hack and slash και ένα που δυσκολεύει ιδιαίτερα τους developers, το looter, αν λάβει κανείς υπόψη πόσα παιχνίδια αυτού του genre έχουν στεφθεί με επιτυχία και έχουν αντέξει στον χρόνο. Ανεξαρτήτως, το Godfall πράγματι αποτελεί ένα κράμα των παραπάνω, με ό,τι θετικά και αρνητικά συνεπάγεται αυτή η απόφαση και πράγματι είναι ένας από τους πρώτους τίτλους του PlayStation 5 (είναι διαθέσιμο και στο PC, μέσω του Epic Games Store), οπότε αποτελεί μια… ενδιαφέρουσα περίπτωση.

Στο Godfall αναλαμβάνεται τον ρόλο του Orin, του τελευταίου Valorian knight, ο οποίος μετά από την προδοσία του αδερφού του (Macros), καλείται να σώσει το βασίλειο του Aperion και να βάλει τέλος στα σχέδια του Macros και των στρατηγών του. Η ιστορία διαρκεί περίπου 13 με 15 ώρες (εφόσον είστε πρόθυμοι να εξερευνήσετε ελαφρώς κατά τη διάρκεια των αποστολών) και δυστυχώς είναι παντελώς αδιάφορη. Το χειρότερο είναι πως δεν πρόκειται για μια φιλότιμη απόπειρα της Counterplay Games που πέφτει στο κενό για διάφορους λόγους, αλλά για μια απόπειρα που μετά βίας μπορούμε να λάβουμε υπόψη καθώς δίνει την εντύπωση πως υπήρξε ελάχιστη προσπάθεια σε αυτόν τον τομέα.

Σεναριακά, το Godfall κυμαίνεται σε τελείως βασικό επίπεδο. Υπάρχουν ελάχιστοι NPCs, με μηδενικό βάθος και με κίνητρα τα οποία δεν αναλύονται και δεν γίνονται πιστευτά. Οι συζητήσεις σας μαζί τους είναι άψυχες και σας προσφέρουν τις στοιχειώδεις πληροφορίες που χρειάζονται για τον επόμενο στόχο σας. “Πήγαινε εκεί, κάνε αυτό, πρόσεχε είναι επικίνδυνα. Μπράβο τα κατάφερες, τώρα πήγαινε και εκεί”. Τα παραπάνω είναι ένα δείγμα των διαλόγων που υπάρχουν μέσα στο παιχνίδι, καθ’ όλη τη διάρκειά του.

Γενικά, τα γεγονότα δεν αναλύονται επαρκώς. Η προδοσία του Macros είναι το συμβάν που πυροδοτεί την περιπέτειά σας αλλά οι αναφορές είναι απογοητευτικά επιφανειακές και είναι κρίμα γιατί υπό άλλες συνθήκες το σύμπαν που δημιούργησε η Counterplay Games θα ήταν υπεραρκετό για να φιλοξενήσει ένα πραγματικά ποιοτικό και ενδιαφέρον σενάριο. Η ευκαιρία υπήρχε και η ομάδα ανάπτυξης επέλεξε να την προσπεράσει, γεμίζοντας τις περιοχές που θα επισκεφτείτε με collectibles σχετικά με το lore του παιχνιδιού, αντί να ενσωματώσουν όλες αυτές τις πληροφορίες μέσα στη βασική ιστορία, δίνοντας βάθος και ουσία.

Το Godfall μαστίζεται από προβλήματα ακόμα και στους τομείς που τα πάει καλά, όπως το combat. Το σύστημα μάχης του είναι διασκεδαστικό, με ορισμένες κινήσεις να θυμίζουν ακόμα και το πιο πρόσφατο God of War όταν συνδυάζουν την πτυσσόμενη ασπίδα με τις υπόλοιπες επιθέσεις σας. Στη διάθεσή σας έχετε διάφορα είδη όπλων, όπως longsword, greatswords και dual blades, με το κάθε ένα να έχει διαφορετικό σετ από απλές και ειδικευμένες κινήσεις. Όσο εντυπωσιακές και θεαματικές και αν είναι οι χορογραφίες όμως, όσες επιλογές και αν προσφέρουν τα δεκάδες weapons, οι συγκρούσεις δεν ρέουν τόσο σβέλτα και ομαλά όσο θα έπρεπε.

Τα hack and slash χαρακτηρίζονται από τη φρενήρη δράση τους, κάτι που εδώ δεν υφίσταται. Ο χαρακτήρας σας δεν ανταποκρίνεται αρκετά γρήγορα, αφού δεν μπορείτε να ακυρώσετε μια επίθεση για να σηκώσετε την ασπίδα σας ή για να κάνετε dodge, ενώ μερικές φορές, ακόμα και αν έχει τελειώσει η προηγούμενη κίνησή σας, για κάποιο λόγο το παιχνίδι δεν θα ανταποκριθεί άμεσα στην επόμενη εντολή σας, κάτι που χαλάει τη ροή της μάχης και την αίσθηση που θα περίμενε κανείς από ένα παιχνίδι του είδους.

Άλλη μια σημαντική πτυχή του τίτλου που πάσχει είναι τα valorplates. Ο Orin, μαζεύοντας τα απαιτούμενα υλικά, μπορεί να δημιουργήσει διάφορα valorplates (κοινώς πανοπλίες) που θεωρητικά, εκτός από εμφανισιακά, διαφέρουν και από άποψη gameplay. Στην πράξη όμως οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες. Δεν έχει σημασία αν ένα valorplate παγώνει τους εχθρούς και κάποιο άλλο τους δηλητηριάζει. Δεν έχει σημασία αν το archon fury (ultimate attack) του καθενός είναι μοναδικό, γιατί δεν διαφέρουν τόσο δραστικά ώστε να ορίσουν ποιο θα επιλέξετε. Αντίθετα, την επιλογή σας θα καθορίσει η εμφάνισή τους, η οποία χαρακτηρίζεται από εκθαμβωτική high fantasy αισθητική (όπως και όλο το παιχνίδι άλλωστε).

Σε αυτό συμβάλλει και η RPG δομή, αφού όλες οι καινούργιες επιθέσεις και τα upgrades των στατιστικών (για επίθεση, άμυνα κλπ.) προκύπτουν από τα skills που ξεκλειδώνετε ανεβαίνοντας levels και όχι από τα valorplates. Έπειτα, τα skills ενισχύουν και τα διάφορα αξεσουάρ, όπως δαχτυλίδια, banners, charms και πετράδια, που θα αποκτήσετε από σεντούκια και εχθρούς ή φέρνοντας εις πέρας διάφορες αποστολές.

Όσον αφορά στο loot, το Godfall είναι αρκετά γενναιόδωρο καθώς δεν θα πασχίσετε πολύ για να αποκτήσετε ένα νέο σπαθί ή αξεσουάρ. Από άποψη ποικιλίας υπάρχουν αρκετές επιλογές σε όλες τις κατηγορίες αντικειμένων, τα οποία χωρίζονται σε βαθμίδες σπανιότητας (common, rare, legendary κλπ.) και στις υψηλότερες βαθμίδες έχουν καλύτερα και περισσότερα perks που σας βοηθούν στις μάχες.

Δυστυχώς, το περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι δεν αποτελεί ικανοποιητικό κίνητρο για να αφιερώσετε χρόνο ώστε να βρείτε καλύτερο εξοπλισμό (farming), αφού το endgame του αποτελείται μόνο από dreamstones (δυσκολότερες εκδοχές από μάχες που έχετε ήδη νικήσει) και μια δραστηριότητα τύπου ladder που σας καλεί να καθαρίσετε όσα πατώματα εχθρών αντέχετε.

Οι υπόλοιπες δραστηριότητες χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: story, boss, hunt και unique (ελεύθερη εξερεύνηση στην κάθε περιοχή). Στα story missions και την απογοητευτική ποιότητά τους αναφερθήκαμε παραπάνω. Έπειτα, ο αριθμός των hunts και των bosses (που ουσιαστικά είναι το ίδιο, απλά στα hunts πρέπει να διανύσετε μεγαλύτερη απόσταση για να βρείτε τον στόχο σας) δεν είναι αρκετά μεγάλος για να σας κρατήσει απασχολημένους για παραπάνω από καμιά δεκαριά πετυχημένες απόπειρες, όμως οι εχθροί που καλείστε να αντιμετωπίσετε σε αυτές τις αποστολές είναι ιδιαίτεροι, προσεκτικά και εντυπωσιακά σχεδιασμένοι και σε αρκετές περιπτώσεις απαιτητικοί. Αν και προσφέρουν ανεπαρκή ποικιλία λοιπόν, τα bosses/hunts αποτελούν μια από τις καλύτερες πτυχές του τίτλου.

Παράλληλα και οι απλοί εχθροί, που διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, είναι όμορφα σχεδιασμένοι και διαθέτουν ξεχωριστές επιθέσεις, ενώ απαιτούν και διαφορετική προσέγγιση από μέρους σας. Η AI τους είναι αρκετά έξυπνη, χωρίς πολλά προβλήματα και όταν χρειάζεται να τους αντιμετωπίσετε σε ομάδες το επίπεδο της πρόκλησης είναι ικανοποιητικό (μπορείτε να προσαρμόσετε έως ένα σημείο τον βαθμό δυσκολίας).

Οι προαναφερόμενες δραστηριότητες θα σας ταξιδέψουν ανάμεσα σε τρία πανέμορφα βασίλεια (της γης, του νερού και του αέρα), τα οποία “λάμπουν” στην κονσόλα νέας γενιάς. Το setting του παιχνιδιού είναι εσκεμμένα μεγαλοπρεπές και φανταχτερό και ως αποτέλεσμα όλες οι περιοχές προκαλούν δέος, όμως σε αυτό συμβάλλουν και οι αντανακλάσεις, ο φωτισμός, οι οπτικές λεπτομέρειες και τα εφέ που δίνουν μια νέα “διάσταση” στο κάθε δωμάτιο, στον κάθε ναό και στην κάθε αυλή. Αδιαμφησβήτητα το Godfall είναι εντυπωσιακό και γεμάτο λεπτομέρεια, ακόμα και αν ο κόσμος του είναι “άψυχος”.

Μετά από το σενάριο, η δεύτερη πιο απογοητευτική πτυχή του παιχνιδιού είναι το multiplayer. Να διευκρινίσουμε πως δεν εννοούμε ότι δεν είναι ωραία να παίζετε με φίλους, αντιθέτως το Godfall είναι πολύ πιο διασκεδαστικό όταν μπορείτε να κάνετε τα πάντα με παρέα, όμως ο τίτλος δεν διαθέτει matchmake και cross-play, που σημαίνει ότι αν δεν έχετε κάποιον γνωστό που να ενδιαφέρεται, τότε δεν μπορείτε να βρείτε ομάδα μέσα από το ίδιο το παιχνίδι, ούτε να παίξετε με κάποιον από PC αν παίζετε στο PlayStation 5 (και αντίστροφα). Το multiplayer αποτέλεσε ένα από τα selling points του τίτλου, όμως κάτι τόσο βασικό όπως το matchmake απουσιάζει.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο soundtrack, το οποίο είναι ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Η μουσική επένδυσή του αποτελείται από έντονες και επικές νότες, γεμάτες “αυτοπεποίθηση”, που ταιριάζουν απόλυτα στο high fantasy setting. Το βασικό theme καταφέρνει να μεταφέρει τη μεγαλοπρέπεια που διακατέχει το Godfall σε μια μελωδία.

Τεχνικά, το Godfall αποτελεί ένα εντυπωσιακό δείγμα για το τι μας περιμένει στη νέα γενιά. Στο PlayStation 5 μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στο performance mode, με ανάλυση 1350p και στόχο τα 60fps και το resolution mode, που προσφέρει native 4k αλλά παρουσιάζει μεγάλη αστάθεια στα καρέ αφού συνεχώς ανεβοκατεβαίνει από τα 30 έως τα 50fps. Η πιο σταθερή επιλογή είναι το performance mode (το οποίο αποτελεί και τη default ρύθμιση, εφόσον δεν αλλάξετε κάτι εσείς), το οποίο σπανίως θα “μετακινηθεί” από τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, ακόμα και αν στην οθόνη επικρατεί ένα πανδαιμόνιο από particle effects και έντονα χρώματα. Όλως παραδόξως, η μοναδική στιγμή που παρατηρήσαμε ένα μικρό stutter (ασχέτως mode) ήταν κάθε φορά που μαζεύαμε loot από το πάτωμα και περιμέναμε να κάνει τυχαία generate το drop μας. Κατά τα άλλα, ο χρόνος φόρτωσης του Godfall είναι σχεδόν ανύπαρκτος, καθώς ποτέ δεν χρειάστηκε να περιμένουμε παραπάνω από 5 δεύτερα σε loading screen.

 


Συμπέρασμα


Σαν τεχνολογικό δείγμα της νέας γενιάς, το Godfall είναι αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακό. Η high fantasy αισθητική του έχει αποδοθεί με λεπτομέρεια. Η Counterplay Games αξιοποίησε σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες του PlayStation 5 και αυτό είναι εμφανές στο υπερθέαμα που προσφέρει με κάθε μάχη, κάθε περιοχή και κάθε πανοπλία του τίτλου. Παρ’ όλα αυτά, σαν σύνολο, το Godfall θα μπορούσε να επωφεληθεί από ένα καλύτερο σενάριο, περισσότερο και πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο και τη δυνατότητα για matchmake. Μπορεί να λάμπει σαν χρυσός (μια απόχρωση που αντικρίζουμε συχνά μέσα στο παιχνίδι), αλλά η λάμψη του και ο ενθουσιασμός που αυτή προκαλεί ξεφτίζει γρήγορα.

 

Βαθμολογία:    6/10


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.


Zougla.gr