ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ: «ΜΕ το ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ, η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ  «ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ» από το «ΡΕΛΑΝΤΙ».

Σειρά περιβαλλοντικών επιχειρημάτων και όχι μόνο απαρίθμησε στην τοποθέτησή της, στην ολομέλεια του κοινοβουλίου, η πρόεδρος της ειδικής μόνιμης επιτροπής περιφερειών και βουλευτής Μαγνησίας Ζέττα Μ. Μακρή, χθες, Τρίτη 21 Ιουλίου 2020.

Η κ. Μακρή, στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης», τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι: «η  ηλεκτροκίνηση, από εκεί που ήταν στο «ρελαντί» με 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019, έχει «ανεβάσει ταχύτητα» και ευελπιστούμε σε ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Η Ελλάδα μπαίνει, πλέον, στην «πρίζα του μέλλοντος» με την υιοθέτηση και εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, εγκαινιάζοντας, την επόμενη μέρα, στις πράσινες μεταφορές, φιλοδοξώντας, έμπρακτα, τη σταδιακή απεξάρτηση από τους ορυκτούς πόρους καθώς και τη μετάβαση στην νέα οικολογική πραγματικότητα, την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών αέριων ρύπων με ένα ολιστικό και συνεκτικό σχέδιο».

Η κ. Μακρή υπογράμμισε  ότι «είναι πολλά τα επιχειρήματα για την εξέλιξη αυτή, με βασικότερο και ισχυρότερο, τα οφέλη για το περιβάλλον δεδομένου ότι ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει διεθνώς το 14% των καυσαερίων, που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η αύξηση της κυκλοφορίας των ηλεκτροκίνητων, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θα οδηγήσει σε δραστική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ήδη, χώρες με μεγάλη παράδοση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η  Βρετανία και  η Γαλλία σχεδιάζουν την κατάργηση όλων των αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου έως το 2040, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες. Το μέλλον είναι ήδη εδώ! Η Ελλάδα θέτει, πλέον, με τη σειρά της, τον εαυτό της στην πρωτοπορία των ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών. Και αυτό είναι μια ευχάριστη έκπληξη και ένα έναυσμα για αλλαγή αφού, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό σύνδεσμο κατασκευαστών αυτοκινήτων, η χώρα διαθέτει έναν από τους περισσότερο γηρασμένους στόλους, με μέση ηλικία αυτοκινήτων τα 13,5 έτη όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι  10,7. Το ίδιο δυσάρεστη είναι και η χαμηλή κατάταξή μας, σε πολλές από τις λίστες περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, καθώς ευθύνεται για αυτό η αύξηση των εκπομπών ρύπων του γηρασμένου στόλου μας κατά 6%, κατά την περίοδο 2013 -2016».

Ακόμη, η βουλευτής, στην τοποθέτησή της, μετέφερε την αγωνία των κατόχων αυτοκινήτων, αλλά και του κλάδου της συγκεκριμένης αγοράς, περιβαλλοντικής ταξινόμησης Euro 4 και Euro 5A, όσον αφορά στα τέλη τους, και αιτήθηκε, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, την εξέταση του ευλόγου αιτήματός τους ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση και να μην καταστραφούν οι επαγγελματίες, όπως οι ίδιοι φοβούνται ότι θα συμβεί.

Τέλος, η κ. Μακρή  υπερθεμάτισε  ότι «η ηλεκτροκίνηση δεν είναι θέμα πολιτικής,  πια, ή μόνο θέμα πολιτικής, είναι θέμα επιβίωσης, λόγω της κλιματικής αλλαγής, που απαιτεί την εφαρμογή μιας βιώσιμης οικολογικής λύσης, το ταχύτερο δυνατό».