ΑΞΙΖΕΙ τον ΚΟΠΟ: Η ΑΕΙΚΙΝΗΤΗ ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ… ΑΡΧΕΣ της ΝΕΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ! ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Ή ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ για ΘΕΜΑΤΑ του ΝΟΜΟΥ μας

ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ-ΦΩΤΟ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

Σας προτρέπω να μου στέλνετε τα σχόλιά σας, που θα είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Μαζί, θέλω να συν-διαμορφώνουμε τις πολιτικές όπου θα έχουν τoν (συμ)-πολίτη μας στο επίκεντρο.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Στις 3/3 τοποθετούμαι στην ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά στους αγροτικούς συνεταιρισμούς.
ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Ή ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ
  • Στις 3/3 κατέθεσα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μ. Βορίδη, για την υποστήριξη διεκδίκησης χρηματοδότησης από την Ε.Ε. για τις ζημίες που υπέστησαν οι ελαιοκαλλιεργητές του Ν. Μαγνησίας από έντονα καιρικά φαινόμενα αλλά και από έξαρση ασθενειών και εντόμων ως επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η ερώτηση κατατέθηκε με αφορμή την προετοιμασία εμπεριστατωμένου φακέλου για ανάλογη διεκδίκηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τους ελαιοκαλλιεργητές της Κρήτης. Οι ελαιοπαραγωγοί του Ν. Μαγνησίας, εδώ και αρκετούς μήνες, εκφράζουν την εύλογη αγωνία τους για την εξεύρεση πόρων, είτε αμιγώς εθνικών, είτε μέσω των δυνατοτήτων των χρηματοδοτικών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως προς την καταβολή αποζημιώσεων προς αυτούς για τις ζημίες που έχουν προκληθεί. Στόχος της κοινοβουλευτικής ερώτησης ήταν, πρωτίστως, η διερεύνηση της βούλησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αποστολή ανάλογου φακέλου διεκδίκησης χρηματοδότησης για τους ελαιοπαραγωγούς του Ν. Μαγνησίας.
  • Στις 4/3 ενημερώνομαι για τα αποτελέσματα της, από της 20/2 συνάντησης, που είχα πραγματοποιήσει με τον ο Υφυπουργό Εσωτερικών, κ. Θοδωρή Λιβάνιο για το φράγμα «Παναγιώτικο» Νοτίου Πηλίου. Κατόπιν εντολής του κ. Λιβάνιου, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών αντέδρασαν ταχύτατα στο από 25-02-2020 αίτημα του Δήμου Νοτίου Πηλίου και ενέκριναν, με τη με αρ. πρωτ. 14545/3-03-2020 (ΑΔΑ: 606Θ46ΜΤΛ6-ΤΩΦ) απόφαση, τη χρηματοδότηση ύψους 250.000 € του συγκεκριμένου Δήμου για την αντιμετώπιση προβλημάτων ύδρευσης και την αποκατάσταση των αγωγών, του δικτύου και των διυλιστηρίων του φράγματος «Παναγιώτικο» μέσω του Προγράμματος «Λειψυδρία» του Υπουργείου Εσωτερικών.
  • Σε συνέχεια της από 3 Μαρτίου 2020 κοινοβουλευτικής ερώτησής μου για τη στήριξη των ελαιοκαλλιεργητών, κατέθεσα, στις 5 Μαρτίου 2020, νέα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μ. Βορίδη, για τη στήριξη και των τοπικών συνεταιριστικών και ιδιωτικών ελαιοτριβείων, καθώς και των επιχειρήσεων τυποποίησης και εμπορίας ελαιολάδου. Λόγω των επιπτώσεων των ακραίων καιρικών φαινομένων, ως απόρροια της ραγδαίως επιδεινούμενης κλιματικής αλλαγής, καθώς και του πλήγματος που δέχθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά η ελαιοκαλλιέργεια, το παραγόμενο προϊόν των ως άνω ελαιοτριβείων και επιχειρήσεων τυποποίησης ελαττώθηκε ή και υποβαθμίστηκε ποιοτικά. Χαρακτηριστικά, τονίζεται στην ερώτησή μου, ότι τα ελαιουργεία του Νομού Μαγνησίας, ενώ παρήγαγαν, φέτος, τόνους ελαιολάδου που υπό άλλες συνθήκες, η συγκεκριμένη ετήσια παραγωγή θα χαρακτηριζόταν άκρως ικανοποιητική, δυστυχώς, οι οικονομικές επιπτώσεις από τη δακοπροσβολή στην παραγωγή είναι εξαιρετικά απτή.
  • Στις 5/3 κατέθεσα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γ. Πλακιωτάκη, που αφορά σε διατάξεις του νέου σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, με τίτλο: «Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες».
    Συγκεκριμένα, το αρμόδιο Υπουργείο επεξεργάζεται, την παρούσα χρονική στιγμή, το ως άνω σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο και τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση με ημερομηνία ολοκλήρωσης την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020. Εκ των σχολίων και παρατηρήσεων, που απορρέουν από τη δημόσια διαβούλευση, προκύπτουν βασικά ερωτήματα, που αφορούν στο αδιάβλητο των εξετάσεων και των διαδικασιών για τους εκπαιδευόμενους στις σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, στην αξιοκρατική και αξιόπιστη διαδικασία για την πιστοποίηση των ναυαγοσωστών, στην απαίτηση ή μη εκπαίδευση των ναυαγοσωστών στη χρήση ταχυπλόων σκαφών δεδομένου ότι η χρήση τους δεν προβλέπεται, και, τέλος, στα εξοντωτικά πρόστιμα προς τους Δήμους για την εκτέλεση κυρώσεων σε περιπτώσεις μη παροχής ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλιών.
  • Στις 9/3 συναντήθηκα με τον Υφυπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κοντοζαμάνη παρουσία του Προέδρου της ένωσης νοσοκομειακών γιατρών Ν. Μαγνησίας, κ. Π. Μαλινδρέτου, ο οποίος συνοδευόταν από τον γενικό γραμματέα της Ένωσης, κ. Η. Καραμέτο, το μέλος της Ένωσης, κ. Ν. Χαυτούρα και από τον πρόεδρο του συλλόγου νεφροπαθών Ν. Μαγνησίας κ. Β. Γιαννάκο.
    Στη συνάντηση, η οποία διαμείφθηκε σε εξαιρετικό κλίμα, συζητήθηκαν πλειάδα θεμάτων που αφορούσαν κυρίως στα προβλήματα που απασχολούν τους νοσοκομειακούς γιατρούς, τα οποία, όπως διαπιστώθηκε, είναι κοινά όχι μόνο για το ιατρικό προσωπικό του Ν. Μαγνησίας αλλά και όλης της επικράτειας. Συγκεκριμένα, οι γιατροί επικεντρώθηκαν στο μεγάλο πρόβλημα της υποστελέχωσης της πλειονότητας των κλινικών του Γ.Ν. Βόλου «Αχιλλοπούλειο», κυρίως στην παιδιατρική, οφθαλμολογική, νευροχειρουργική κλινική, στις παθολογικές κλινικές αλλά και στο Τμήμα Επειγόντων, καθώς και στις ελλείψεις ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων, μονίμων, επικουρικών και ειδικευομένων, κυρίως αναισθησιολόγων, που οφείλεται, ως επί το πλείστον, στις συνταξιοδοτήσεις καθώς και στο γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα δεν γίνονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού παρά μόνο συμβάσεις ορισμένου χρόνου, επικουρικού και ειδικευόμενου προσωπικού και αυτές με πολύ αργούς ρυθμούς.
    Τέλος, διαμαρτυρήθηκαν, έντονα, για την εφαρμογή της εγκυκλίου Χουλιαράκη καθώς, με την εντατικοποίηση της εργασίας την τραγική έλλειψη προσωπικού, την κατάσταση του εξοπλισμού και των υποδομών όχι μόνο το υγειονομικό προσωπικό είναι εκτεθειμένο αλλά απουσιάζουν και τα κίνητρα προκειμένου να γίνει ελκυστικό το δημόσιο σύστημα υγείας. Ενώ, τόνισαν, ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη ιατρικού προσωπικού στα Κέντρα Υγείας, κυρίως των νησιωτικών και άγονων περιοχών, θέμα το οποίο ο κ. Κοντοζαμάνης γνώριζε και ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Υγείας ήδη επεξεργάζεται λύση κινήτρων θέσης ευθύνης στους γιατρούς ώστε να επιθυμούν να υπηρετήσουν σε αυτά.
    Με τη σειρά του, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Νεφροπαθών Ν. Μαγνησίας, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Νεφρού που γιορτάζεται τη δεύτερη Πέμπτη του Μαρτίου (12 Μαρτίου 2020), τόνισε την ανάγκη ενδυνάμωσης του ΕΟΜ (Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων) και την ενίσχυση της καμπάνιας για την δωρεά οργάνων.
  • Στις 11/3  κατέθεσα κοινοβουλευτική αναφορά προς τον υπουργό προστασίας του πολίτη, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος Ν. Μαγνησίας. Παρόλο που, επανειλημμένως, στο παρελθόν, έχω επιδείξει εξαιρετική ευαισθησία για φλέγοντα και χρονίζοντα ζητήματα, όπως είναι η εγκατάσταση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου σε νέο κτίριο ή η αξιολόγηση των πυροσβεστών, είτε με την κατάθεση ανάλογων κοινοβουλευτικών ερωτήσεων και αναφορών μου, είτε με ανάληψη πρωτοβουλιών για συναντήσεις των εκπροσώπων της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Ν. Μαγνησίας με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, κ. Ν. Χαρδαλιά, στην Αθήνα και στον Βόλο – με αντίστοιχες σοβαρές και υπεύθυνες κυβερνητικές δεσμεύσεις – θεώρησα, για μία ακόμη φορά, χρέος μου να υποστηρίξω τα εύλογα αιτήματα των πυροσβεστών του Νομού. Βεβαίως, πολλά από αυτά έχουν ήδη τεθεί και εν πολλοίς δρομολογηθεί από την πολιτική ηγεσία, όμως, η αναφορά καταδεικνύει τη μείζονα σημασία που έχουν τα προβλήματα αυτά για την τοπική κοινωνία.
  •  Διαδοχικές συναντήσεις με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ν. Σταθόπουλο, και με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Κ. Σπηλιόπουλο, είχα, την Πέμπτη 12 Μαρτίου, παρουσία και του κεντρικού σταθμάρχη Βόλου, κ. Γ. Αποστολέρη. Στη συνάντηση με τον γενικό γραμματέα συζητήθηκαν, διεξοδικά, η πορεία υλοποίησης του έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου – Λάρισας, η περαιτέρω αναπτυξιακή προοπτική του ιστορικού τρένου του Πηλίου καθώς και οι διαρροές, στον τοπικό τύπο, για την πιθανή κατάργηση της Δ’ Επιθεώρησης και του Δ’ Τμήματος Γραμμής του ΟΣΕ, που εδρεύουν στον Βόλο, και την υπαγωγή αυτών σε άλλη υπηρεσιακή μονάδα με έδρα τη Λάρισα, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του οργανογράμματος του ΟΣΕ με στόχο την εξυγίανση του Οργανισμού.
    Για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Σταθόπουλος δήλωσε αισιόδοξος. Γίνεται συστηματική προσπάθεια ώστε το συγκεκριμένο έργο να πληροί τις προδιαγραφές ωριμότητας και να εγκριθεί προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΣΠΑ για τις Μεταφορές 2014-2020 προς το τέλος της Άνοιξης. Σε ό,τι αφορά το ιστορικό και τουριστικό τρένο του Πηλίου, το υπουργείο υποδομών και μεταφορών βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία και συνεννόηση με το υπουργείο τουρισμού προκειμένου να βρεθεί η αναπτυξιακή εταιρική φόρμουλα που θα διευρύνει τις πολιτιστικές και τουριστικές προοπτικές και θα είναι μέρος μίας σειράς αντίστοιχων σιδηροδρομικών δράσεων ανά την επικράτεια.
  • Στις 13/3 κατέθεσα δύο κοινοβουλευτικές αναφορές προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρ. Σταϊκούρα, προκειμένου να ληφθούν περαιτέρω μέτρα στήριξης της επιχειρηματικότητας και να επεκταθούν τα ήδη ανακοινωθέντα όχι μόνο στις περιοχές που, ήδη, έχουν εμφανισθεί κρούσματα κορωνοϊού αλλά και σε όλη την επικράτεια. Θεώρησα εύλογη την ανησυχία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, το οποίο περιγράφει πολύ γλαφυρά τις επιπτώσεις της έξαρσης του κορωνοϊού και τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό της πανδημίας σε κλάδους της επιχειρηματικότητας. Συγκεκριμένα, πλέον εμφανίζονται προβλήματα ρευστότητας σε όλη την επικράτεια και προκαλείται αδυναμία ανταπόκρισης των επιχειρηματιών στα τρέχοντα έξοδα και υποχρεώσεις σε κλάδους όπως είναι η εστίαση, ο τουρισμός και το εμπόριο, αφού ο τζίρος αρχίζει να συρρικνώνεται λόγω της δικαιολογημένης φοβίας των καταναλωτών. Ο δε Εμπορικός Σύλλογος Βόλου και Νέας Ιωνίας εμβαθύνει περισσότερο στα προβλήματα που επιφέρει η πανδημία και προτείνει επέκταση μέτρων στήριξης, όπως:
    1. Απόδοση έκτακτου βοηθήματος λειτουργίας και κίνησης ύψους 5.000 ευρώ για τις επιχειρήσεις που αναγκάζονται να κλείσουν προσωρινά ή λειτουργούν σε περιοχές που έχουν ληφθεί μέτρα βάσει της ΠΝΠ.
    2. Αναστολή καταβολής του ΦΠΑ, του ΦΜΥ, των δόσεων των ληξιπρόθεσμων χρεών και των δόσεων ρυθμίσεων οφειλών προς το Δημόσιο για το χρονικό διάστημα που απαιτείται μέχρι να αποκατασταθεί η λειτουργία της τοπικής αγοράς.
    3. Αναστολή καταβολής των τρεχουσών εισφορών και δόσεων ρυθμίσεων προς τον ΕΦΚΑ μέχρι και πάλι την αποκατάσταση της λειτουργίας της τοπικής αγοράς.
    4. Αναστολή των πάσης φύσεως πλειστηριασμών για τις πληττόμενες περιοχές και επιχειρήσεις.
    5. Αναστολή της υποχρέωσης καταβολής ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τις Τράπεζες που απορρέουν από δανειακές συμβάσεις.
    6. Αναστολή της καταβολής δημοτικών φόρων και τελών. Προσωρινή απόδοση εργοδοτικού δικαιώματος για απαίτηση ελέγχων στους εργαζόμενους.
    7. Κάλυψη από τον ΟΑΕΔ των μακροχρόνιων απουσιών των εργαζομένων λόγω της επιδημίας καθώς και
    8. Αναστολή καταβολής ενοικίων επιχειρήσεων τουλάχιστον για τους μήνες Μάρτιο – Απρίλιο τρέχοντος έτους και μέριμνα αποπληρωμής αυτών έως 31/12/2020.
  • Την Δευτέρα 16/3, κατέθεσα κοινοβουλευτική αναφορά προς τους αρμόδιους υπουργούς, προκειμένου, πλέον, να ανασταλεί η λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 καθώς θα πρέπει να Αρχικά είχα καταθέσει κοινοβουλευτική αναφορά, την Παρασκευή 13 Μαρτίου, για τη λήψη περαιτέρω μέτρων στήριξης της επιχειρηματικότητας και επέκτασης των ήδη ανακοινωθέντων όχι μόνο στις περιοχές που, ήδη, έχουν εμφανισθεί κρούσματα κορωνοϊού αλλά και σε όλη την επικράτεια. Σε συνέχεια αυτής, κατέθεσα εκ νέου κοινοβουλευτική αναφορά προκειμένου να ζητείται, εκτός των μέτρων στήριξης και της επέκτασής τους σε όλη την επικράτεια, η αναστολή λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αφού, δυστυχώς, οι επιχειρήσεις αυτές καλούνται να λειτουργήσουν σε μία αγορά που ουσιαστικά υπολειτουργεί. Δεδομένου ότι, πρωτίστως, προέχει η δημόσια υγεία και, κατ’ επέκταση, των καταναλωτών και των εργαζομένων και, λαμβάνοντας υπόψη, την ευθύνη των επιχειρήσεων για την προστασία των εργαζομένων τους αλλά και την επιβίωση όλων, η ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος μπορεί να ανακουφίσει τη δοκιμαζόμενη επιχειρηματικότητα αλλά και την προστασία του κοινωνικού ιστού γενικότερα.
  • Στις 18/3 ενημερώνομαι για την απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Αχ. Καραμανλή, στη με αριθμό 3911/11-02-2020 κοινοβουλευτική μου ερώτηση, για τις ενέργειες αποκατάστασης του Φράγματος «Παναγιώτικο» Νοτίου Πηλίου.
    Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποσαφήνισε ότι η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών Έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών έχει ενημερώσει, από τις 16-02-2019, αρμοδίως και εγγράφως, τις Περιφέρειες για τις υποχρεώσεις τους που προκύπτουν από την τήρηση του Κανονισμού Ασφαλείας Φραγμάτων (ΚΑΦ), και, από τις 17-12-2019, έχει αποστείλει διευκρινήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων (ΔΑΦ) για τον ορισμό του Κυρίου του Έργου (ΚτΕ), δηλαδή του υπευθύνου του έργου. Παρόλα αυτά, μέχρι και την 18/3, δεν ορίσθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ο Κύριος του Έργου του Φράγματος «Παναγιώτικο» και, συνεπώς, δεν έχει γνωστοποιηθεί, όπως απαιτείται, στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Κατ’ επέκταση, ούτε ο απαιτούμενος σχετικός πλήρης φάκελος του συγκεκριμένου Φράγματος έχει υποβληθεί στη Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (τελική προθεσμία υποβολής: 10-10-2020) από τον υπεύθυνο του έργου – αφού, όπως προαναφέρθηκε, αυτός δεν έχει ακόμη ορισθεί – και ο οποίος θα περιλαμβάνει τη δρομολόγηση διοικητικών διαδικασιών για την έγκριση του φράγματος όπως, ενδεικτικά, είναι:
  1. ο καθορισμός του Φορέα Λειτουργίας Φράγματος (ΦΛΦ),
  2. το ενημερωμένο Μητρώο του Φράγματος,
  3. το σχέδιο παρακολούθησης,
  4. το εγχειρίδιο λειτουργίας και συντήρησης και
  5. το σχέδιο αντιμετώπισης επικινδύνων καταστάσεων (ΣΑΕΚ).Πλέον αυτών, η Περιφέρεια ή όποιος άλλος φορέας ορισθεί ως υπεύθυνος του έργου (Κύριος του Έργου) υποχρεούται να δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για τη διενέργεια επιθεώρησης ασφαλείας μέχρι τις 10-10-2021. Σημειώνεται ότι η επιθεώρηση ασφαλείας επιβάλλει ενδελεχείς ελέγχους του φράγματος, οι οποίοι πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στο σχέδιο παρακολούθησης προκειμένου να πιστοποιείται η ασφαλής συμπεριφορά του φράγματος. Τέλος, κανένα σχετικό αίτημα δεν έχει υποβληθεί στη Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης, Αποχέτευσης & Επεξεργασίας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών από την προγενέστερη δημοτική αρχή Νοτίου Πηλίου ή από την Περιφέρεια, για τον χαρακτηρισμό του φράγματος ως έργου εθνικού επιπέδου, προκειμένου, κατόπιν, να είναι σε θέση η Διεύθυνση να εκπονήσει σχετικές μελέτες και να κατασκευάσει έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, εάν και εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις.
    Συνεπώς, εφεξής, όπως σαφώς εξηγεί το απαντητικό έγγραφο του κ. Κ. Αχ. Καραμανλή, απαιτούνται ενέργειες τόσο της Περιφέρειας Θεσσαλίας όσο και της νέας δημοτικής αρχής προκειμένου να ορισθεί ο λεγόμενος Κύριος του Έργου (υπεύθυνος του έργου), να ξεκαθαρισθεί η ταυτότητα του φράγματος «Παναγιώτικο» και να δρομολογηθούν οι νόμιμες διαδικασίες όπως ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις.
  • Σε συνέχεια των συναντήσεων που είχα με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ν. Σταθόπουλο, και με τον Διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Κ. Σπηλιόπουλο, προχώρησα, την Πέμπτη 19 Μαρτίου, στην κατάθεση κοινοβουλευτικής ερώτησης προκειμένου να αναχαιτισθεί ο κίνδυνος της αποδυνάμωσης του ΟΣΕ στον Νομό Μαγνησίας στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του οργανογράμματός του. Το, μέχρις στιγμής, σχέδιο αναδιάρθρωσης, όπως αυτό έχει πρόσφατα διαρρεύσει στον τοπικό τύπο, έχει δημιουργήσει εύλογη ανησυχία και αναστάτωση στο υπάρχον προσωπικό αφού φαίνεται να βαίνει προς κατάργηση το Τμήμα Γραμμής Βόλου και η Επιθεώρηση Βόλου. Τυχόν υλοποίηση των συγκεκριμένων ρυθμίσεων θα επιφέρει σοβαρά οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα στην εφαρμογή των κυβερνητικών δεσμεύσεων, όπως είναι η άμεση ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισας – Βόλου και η σύνδεση του λιμένα Βόλου με τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα προκειμένου ο λιμένας όχι μόνο να καταστεί επιχειρηματικά και επενδυτικά ελκυστικός αλλά και λειτουργικά αποδοτικός. Επιπλέον, τυχόν κατάργηση της Επιθεώρησης Βόλου, η οποία, ήδη, έχει στελεχιακά αποδυναμωθεί, εξαιρετικά, από την τελευταία αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, θα επιφέρει σοβαρά προβλήματα τόσο στη λειτουργία των γραμμών προς Λάρισα και Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα, όσο και στη λειτουργία του ιστορικού και τουριστικού τρένου του Πηλίου. Οι δε δυσλειτουργίες θα αυξηθούν κατά πολύ εφόσον υπάρξει επαναλειτουργία της γραμμής Βόλου – Καλαμπάκας, με αφετηρία τον Βόλο, καθώς και του μηχανοστασίου Βόλου.
    Παράλληλα, αναφέρομαι και στο ιστορικό και τουριστικό τρένο του Πηλίου, αφού, παρόλη την επένδυση σε οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους που επωμίζεται ο ΟΣΕ για τη διατήρηση της συγκεκριμένης πολιτιστικής κληρονομιάς, η εκμετάλλευση των κερδών από τις επισκέψεις γίνεται αποκλειστικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς την παραμικρή συνδρομή της στα ως άνω έξοδα.
    Ενώ στην παρέμβαση εκτίθενται διεξοδικά και οι λόγοι για τη μη υλοποίηση της εσφαλμένης πρότασης της τότε Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που αφορούσε στην αλλαγή σχεδιασμού και προδιαγραφών της ανακαινισμένης από το 2016 γραμμής Βόλου–Λάρισας προκειμένου η ως άνω γραμμή να ακολουθήσει τη διαδρομή προς το Λατομείο μέσω της Α΄ ΒΙ.ΠΕ. και όχι μέσω της Νέας Ιωνίας.
    Με βάση τα παραπάνω, τα ερωτήματα προς τον αρμόδιο υπουργό υποδομών και μεταφορών, κ. Κ. Αχ. Καραμανλή έχουν ως εξής:
    1. Ως προς την εκπόνηση του νέου οργανογράμματος του ΟΣΕ θα ληφθούν υπόψη:
    i. η εύρυθμη εφαρμογή των κυβερνητικών δεσμεύσεων, όπως είναι η άμεση ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισας – Βόλου και η σύνδεση του λιμένα Βόλου με τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα προκειμένου ο λιμένας να καταστεί επιχειρηματικά και επενδυτικά ελκυστικός και λειτουργικά αποδοτικός;
    ii. οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που προέκυψαν από την κατάργηση του Τμήματος Γραμμής Βόλου και της αποδυνάμωσης της Επιθεώρησης Βόλου κατά τα έτη 2013-2016 με αποτέλεσμα τον επανασχεδιασμό της διατήρησής τους αλλά και της διεύρυνσης, ενδυνάμωσης και της περαιτέρω ανάπτυξή τους;
    2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Yπουργείο Yποδομών και Mεταφορών, ενδεχομένως, σε συνεργασία και συνεννόηση με συναρμόδια υπουργεία, όπως το Yπουργείο Tουρισμού και το υπουργείο πολιτισμού και αθλητισμού, προκειμένου να βρεθεί μία αναπτυξιακή εταιρική φόρμουλα για το ιστορικό τρένο του Πηλίου που θα διευρύνει τις πολιτιστικές και τουριστικές προοπτικές του;
    3. Θα προχωρήσει, τελικά, το Yπουργείο Yποδομών και Mεταφορών στην υλοποίηση του νέου σχεδιασμού της γραμμής Βόλος – Λάρισα, όπως εσφαλμένα είχε υποδείξει η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ;
  • Στηρίζοντας τα εύλογα αιτήματα της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας που δημιούργησε η έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού, με κοινοβουλευτική μου αναφορά προς τους αρμόδιους υπουργούς, που κατέθεσα, την Πέμπτη 19 Μαρτίου.
    Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, οι οδοντίατροι υπέστησαν μείωση του κύκλου των εργασιών τους κατά 60%, ενώ σήμερα, με την έλευση της πανδημίας, βρίσκονται ακόμη μία φορά αντιμέτωποι, στην καλύτερη περίπτωση, με την ίδια προοπτική και με ουσιαστικό «κλείσιμο» των ιατρείων τους στη χειρότερη περίπτωση. Για το λόγο αυτό, η ομοσπονδία αιτείται, πρωτίστως, επίλυση των προβλημάτων τροφοδοσίας με υγειονομικό υλικό, απαραίτητο για την ασφάλεια του ασθενούς και του θεράποντος ιατρού, κατά την άσκηση των επειγόντων οδοντιατρικών θεραπευτικών πράξεων, όπως απλές και χειρουργικές μάσκες, αντισηπτικά επιφανειών, υγρά απολύμανσης εργαλείων, γάντια και στολές ατομικής προστασίας μίας χρήσης.
    Επίσης, δεδομένου ότι η πλειονότητα των μελών της ομοσπονδίας είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, η αναστολή πληρωμής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών για όλη την περίοδο ισχύος της έκτακτης ανάγκης καθώς και η εξέταση της δυνατότητας επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών τόσο των ίδιων των οδοντιάτρων όσο και των εργαζομένων που απασχολούνται στα ιατρεία τους θα αποτελούσε σημαντική αρωγή.
    Τέλος, θα ήταν εξαιρετικά σημαντικό εάν η πρόταση των ως άνω μέτρων μπορούσε να επεκταθεί και στα θέματα φορολογικής φύσεως, όπως:
  1. η αναστολή πληρωμών όλων των φορολογικών υποχρεώσεων για όλη τη διάρκεια της κρίσης αλλά και για ένα επιπλέον τρίμηνο,
  2. η δυνατότητα ρύθμισης για όσους έχουν επιχειρηματικά και στεγαστικά δάνεια,
  3. η μέριμνα ώστε τα τεκμήρια διαβίωσης του 2020 να υπολογισθούν κατά δωδέκατα και να αφαιρεθούν αναλογικά για όσους μήνες διαρκεί η έκτακτη κατάσταση,
  4. η αναστολή τραπεζικών χρεώσεων για τραπεζικές συναλλαγές που γίνονται με e-banking καθώς και οι προμήθειες στη χρήση των POS αλλά και τα ενοίκια των συσκευών και
  5. η υπαγωγή όλων των οδοντιατρικών αντισηπτικών, γαντιών και μέσω ατομικής προστασίας στον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ.
  • Στις 20/3 και χωρίς καθυστέρηση, έλαβα τη σκυτάλη από τον Δήμαρχο Ρήγα Φεραίου, κ. Δ. Νασίκα και κατέθεσα κοινοβουλευτική αναφορά, στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την κατ΄ εξαίρεση παράταση προθεσμίας υποβολής προσωρινών δηλώσεων στον ΕΛΓΑ, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, για ζημίες που έχουν προκληθεί από παγετό στις 17-03-2020. Συγκεκριμένα, η ως άνω υποβολή δηλώσεων ήταν, ήδη, σε εξέλιξη. Όμως, δεδομένων των μέτρων που λαμβάνονται από τις αρμόδιες αρχές για τον περιορισμό των κρουσμάτων της πανδημίας, όπως η κεντρική προτροπή και σύσταση «μένουμε σπίτι», αρκετοί από τους δικαιούχους δε θα μπορούσουν εγκαίρως να υποβάλλουν το αίτημά τους στον ΕΛΓΑ. Λαμβάνοντας υπόψη ότι, στο πλαίσιο της διαμορφούμενης κατάστασης από την έξαρση του COVID – 19, έχει αναπτυχθεί μία σειρά πρωτοβουλιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για εναλλακτικές ηλεκτρονικές δυνατότητες εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του ΕΛΓΑ και όχι μόνο, μία ακόμη έμπρακτη στήριξη προς τον αγροτικό κόσμο θα ήταν η αναγγελία παράτασης υποβολής των ως άνω δηλώσεων από πλευράς Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
  • Στις 20/3 κατέθεσα κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, κ. Στέλιο Πέτσα, στηρίζοντας αμέριστα τους δημοσιογράφους, εκδότες και επιχειρηματίες των ΜΜΕ, ιδιαιτέρως του τοπικού και περιφερειακού τύπου, που νυχθημερόν προσφέρουν αγόγγυστα τις υπηρεσίες τους παρά τις αντίξοες διαμορφούμενες οικονομικές και εργασιακές συνθήκες.
    Συγκεκριμένα, δεδομένων των μέτρων που λαμβάνονται από τις αρμόδιες αρχές για τον περιορισμό και ελαχιστοποίηση των κρουσμάτων της πανδημίας του κορωνοϊού, οι συνήθεις οικονομικοί «αιμοδότες» του τύπου, όπως οι έ-μποροι, οι διαφημιζόμενοι αλλά και όσοι δημοσιεύουν αγγελίες και κοινωνικές εκδηλώσεις, έχουν αποσυρθεί «μένοντας σπίτι». Ολοένα και περισσότερο, ο συγκεκριμένος κλάδος βυθίζεται στην οικονομική ύφεση καθώς πλήττεται από μείωση της ύλης, τη δραματική μείωση είσπραξη διαφημίσεων και συνδρομών, ενώ, παράλληλα, βρίσκεται αντιμέτωπος και με προβλήματα εκτύπωσης και διανομής των εφημερίδων. Πάραυτα, οι εργαζόμενοι και επιχειρηματίες των ΜΜΕ συνεχίζουν, με αυταπάρνηση και ιδιαίτερη προσοχή, να βρίσκονται στις επάλξεις του καθήκοντος δημοσιοποιώντας τις απαραίτητες ανακοινώσεις και τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση καθώς και τα τελευταία νέα για την έκβαση της πανδημίας.
«Αμέριστη στήριξη στους ανθρώπους του τύπου που νυχθημερόν δίνουν τη μάχη για την προάσπιση της δημόσιας υγείας αψηφώντας για την επιβίωσή τους».