ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΗΜΝΙΟΣ… ΟΤΑΝ η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΡΓΕΙ…

Από τα μέσα ενημέρωσης πληροφορήθηκα ότι ο αρμόδιος αντιεισαγγελέας Βόλου έστειλε στο αρχείο την μήνυση που είχε υποβάλει η Επιτροπή Πολιτών κατά υπαλλήλων της περιφέρειας Θεσσαλίας, οι οποίοι είναι αρμόδιοι να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας κατά την λειτουργία του εργοστασίου τσιμέντου, σε ότι αφορά την διαφύλαξη του Περιβάλλοντος και της Δημόσιας Υγείας.

Η μήνυση είχε υποβληθεί για τους παρακάτω λόγους:

1) τα φορτηγά που μετέφεραν τα δεματοποιημένα σκουπίδια από το πλοίο KERIM  στις αποθήκες του εργοστασίου ήταν ανοιχτά και όχι κλειστού τύπου, όπως ρητά αναφέρεται στην ΑΕΠΟ. Στις απολογίες τους οι μηνυθέντες υπάλληλοι διαβεβαίωσαν ότι εφόσον τα μεταφερόμενα σκουπίδια ήταν συσκευασμένα, αυτό αρκούσε, ώστε να παραβλέψουν τον τύπο του φορτηγού.

2) από τα δύο συστήματα μεταφοράς των σκουπιδιών από το λιμάνι προς τις αποθήκες εντός του εργοστασίου, το μεν υπόγειο είναι εκτός λειτουργίας, το δε εναέριο είναι ανοικτού και όχι κλειστού τύπου όπως πάλι ρητά ορίζει η ΑΕΠΟ. Για το θέμα αυτό οι μηνυθέντες κατέθεσαν ότι το εναέριο σύστημα, κατόπιν υποδείξεων που έκαναν προς την εταιρεία, «έκλεισε», ενώ δεν είπαν τίποτε για την ανυπαρξία του βασικού, υπόγειου συστήματος. Παρέλειψαν βέβαια να αναφέρουν ότι το μπάλωμα στο εναέριο σύστημα έγινε με δίχτυ σκίασης οπωροκηπευτικών.!

3) τα ανυψωτικά τύπου κλαρκ, που παραλαμβάνουν τα δέματα των σκουπιδιών θα πρέπει να φέρουν ειδικού τύπου δαγκάνες, επικαλυμμένεςμε αφρώδες υλικό, όπως ρητά αναφέρει και φωτογραφίζει η ΑΕΠΟ. Για την ύπαρξη κοινών μεταλλικών βραχιόνων οι μηνυθέντες έπεισαν τον δικαστικό λειτουργό ότι αυτοί σε συνδυασμό με ιμάντες υπερέχουν σε ασφάλεια.

4) για δύο σοβαρές παραβάσεις που καταγράφηκαν την άνοιξη του 2015 (ύπαρξη μη αδειοδοτημένων καυσίμων και ελλιπείς μετρήσεις διοξινών και φουρανίων), δεν υπήρξε καμία επιβολή κυρώσεων.Όταν για το ζήτημα  αυτό έγινε έγγραφο ερώτημα το Φεβρουάριο του 2018 από την Επιτροπή Πολιτών, οι αρμόδιοι έσπευσαν να επιβάλουν χρηματικά πρόστιμα 17.000 ευρώ με καθυστέρηση τριών και πλέον χρόνων, τον Αύγουστο του 2018.   Για το θέμα αυτό δεν έδωσαν καμία εξήγηση στον δικαστικό λειτουργό (ούτε βέβαια ρωτήθηκαν).

5) για το γεγονός ότι δεν δόθηκε έγκαιρα στα μέλη της Επιτροπής Πολιτών η αιτηθείσα νομότυπα και εμπρόθεσμα έκθεση έκτακτης αυτοψίας στο πλοίο  FIONA, με την οποία θα μπορούσε να εμποδιστεί νομικά η εκφόρτωση, δεν δόθηκε επίσης η παραμικρή εξήγηση. Υπενθυμίζω ότι  οι λόγοι που επέβαλαν εκείνο το αίτημα επιβεβαιώθηκαν από το γεγονός ότι οι μηνυθέντες υπάλληλοι είχαν διαπιστώσει τις καταγγελλόμενες παραβάσεις και είχαν προσωρινά διατάξει τη διακοπή των εργασιών εκφόρτωσης. Το γεγονός αυτό το ομολογούν οι ίδιοι  στην έκθεση αυτοψίας, ενώ χρειάστηκε να γίνει εισβολή στο γραφείο της Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλίας και μεσολάβηση του αστυνομικού διευθυντή Μαγνησίας για να την παραλάβουμε.

Για τους λόγους αυτούς κάναμε τη μήνυση.

Ο αρμόδιος αντιεισαγγελέας έκρινε ότι:

1) Ερμηνεύσαμε με στενότητα τη νομοθεσία και όχι με την απαιτούμενη ευρύτητα.

2) Δέχθηκε τις αιτιάσεις των μηνυθέντων  ότι οι όποιες παραβάσεις δεν είχαν επιπτώσεις στην Δημόσια Υγεία και ήταν επουσιώδεις.

3) Τέλος δέχθηκε ότι οι συστάσεις που έγιναν για συμμόρφωση προς την εταιρεία συνιστούσαν  επαρκή αντιμετώπιση από τους μηνυθέντες υπαλλήλους.

Αυτά, για την επαρκή ενημέρωση των πολιτών.