ΠΩΣ ΧΑΝΟΥΝ την ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ τους τα ΠΡΟΙΟΝΤΑ από τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εις ΟΦΕΛΟΣ των ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ…

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις των προϊόντων με γεωγραφική ένδειξη, ξεπερνούν τα 60 δισ. και αντιπροσωπεύουν πάνω από το 6% του τομέα των γεωργικών προϊόντων διατροφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την ίδια στιγμή πάνω από το 15% του συνόλου των τροφίμων και ποτών που εξάγει η ΕΕ σε τρίτες χώρες είναι προϊόντα με γεωγραφική ένδειξη.
Τέτοια προϊόντα είναι το Τσίπουρο Μακεδονίας (σ.σ. από το 2001 αναγνωρισμένο προϊόν ΠΓΕ), το «Ούζο Μακεδονίας» ή Μακεδονικό  και δεκάδες ελληνικοί οίνοι, και όχι μόνο,

που φέρουν το τοπωνύμιο Μακεδονία ή παράγωγά του. 
Και φυσικά τον περίφημο «Μακεδονικό Χαλβά». Όμως ακόμη και αυτά τα προϊόντα, τα οποία προστατεύονται, κινδυνεύουν να χάσουν την ταυτότητά τους. Αφού η συμφωνία της Ελλάδας με τα Σκόπια για το όνομα, περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα σε ότι αφορά τις εμπορικές διεθνείς συναλλαγές της Ελλάδας.
Η οικειοποίηση, από τα Σκόπια, του εταιρικού «ονόματος » και της φήμης που έχουν αρκετά Μακεδονικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές, όπως το κρασί, οι ελιές και ο χαλβάς, δεν είναι κάτι καινούργιο.
Ήδη αρκετοί εξαγωγείς έχουν έρθει αντιμέτωποι με το συγκεκριμένο πρόβλημα στις διεθνείς τους συναλλαγές. «Στην Αυστραλία, στον Καναδά αλλά και αλλού οι εκεί συνεργάτες μας, μας παροτρύνουν να χρησιμοποιήσουμε τον όρο Ελληνικός, αντικαθιστώντας τις τοπικές ενδείξεις «Μακεδονικός», «Μακεδονία», καθώς οι πελάτες τους όταν βλέπουν το όνομα Μακεδονία θεωρούν ότι είναι προϊόντα Σκοπίων», λέει γνωστός οινοποιός.
Η σύγχυση στο διεθνές καταναλωτικό κοινό δεν περιορίζεται μόνο στο κρασί. Στο καλάθι των προϊόντων περιλαμβάνονται επίσης οι πιπεριές Φλωρίνης, που στο εξωτερικό είναι γνωστές ως «μακεδονικές πιπεριές», το πράσινο μακεδονικό πιπεράκι, ο μακεδονικός χαλβάς, κ.ά.
Ήδη αρκετοί εκπρόσωποι φορέων έχουν εκφράσει την έντονη ανησυχία τους για την επίδραση που ενδέχεται να έχει στα εμπορικά σήματα των ελληνικών προϊόντων, ιδίως των αγροδιατροφικών, η συμφωνία Ελλάδας-Σκοπίων για το όνομα της γειτονικής χώρας.
Θα πρέπει να συσταθεί ειδική επιτροπή;
Αναφορικά με το αν η σύσταση Επιτροπής, η οποία θα προσπαθήσει να λύσει σε βάθος τριετίας το πρόβλημα που δημιουργείται, είναι κίνηση με ουσία, οι περισσότεροι υποστηρίζουν πως είναι ήδη χαμένη υπόθεση. Γιατί τέτοιες μάχες, όπως έχει δείξει η ιστορία κερδίζονται μέσω marketing αλλά και στα δικαστήρια. Μόνο που η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα ακριβή για τις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν τους πόρους.