Αρχική Ελλάδα «Εφημερίδες 2025»: Το μέλλον του ελληνικού Τύπου συζητείται στο 2ο ετήσιο συνέδριο...

«Εφημερίδες 2025»: Το μέλλον του ελληνικού Τύπου συζητείται στο 2ο ετήσιο συνέδριο της ΕΙΗΕΑ

27
0


Το δεύτερο μέρος του συνεδρίου της ΕΙΗΕΑ σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού Τύπου ξεκίνησε με το πάνελ που είχε ως εισηγητές τον γ.γ. Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Δημήτρη Γαλαμάτη και τον γενικό διευθυντή της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκδοτών Εφημερίδων, Ηλία Κοντέα και εστίασε στο Ρυθμιστικό Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ειδικά σε ό,τι αφορά εξελίξεις στους υπό διαβούλευση νέους Κανονισμούς και Οδηγίες αλλά και στα σημαντικά θέματα που βρίσκονται στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη πενταετία 2024-29 και έχουν άμεσο ή έμμεσο αντίκτυπο στον Τύπο.

Ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης επισήμανε κατά την εισήγησή του ότι «όταν μιλάμε για τον Τύπο, ειδικά όταν μιλάμε για τον έντυπο Τύπο αλλά και γενικότερα για τα μέσα ενημέρωσης, θα πρέπει να περάσουμε σε μία επόμενη εποχή όπου δεν θα υποστηρίζεται και θα στηρίζεται το υποκείμενο, δηλαδή η επιχείρηση, ο εργαζόμενος, ο δημοσιογράφος, αλλά το αντικείμενο. Το υπόβαθρο δηλαδή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Είναι σαν αυτό που λέμε, χρηματοδοτείται η έρευνα ή ο ερευνητής τελικά στην Ελλάδα; Έχω απάντηση και νομίζω όλοι την έχουμε. Κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να εφαρμόσουμε και εδώ. Γιατί αν το ίδιο το αντικείμενο στηριχθεί, εάν εδραιωθεί και αν ψηλώσει όλο το υπόλοιπο που ζει πάνω από το αντικείμενο που λέγεται Τύπος και μέσα ενημέρωσης, θα βρει και αυτό τον δρόμο του. Όσα κάναμε μέχρι τώρα και θέλω να ξέρετε ότι είναι πολλά, όχι για να το καυχηθούμε, και το πιστεύαμε, και ο πρωθυπουργός είχε κάνει αυτή την υπόδειξη: Ήταν πράξεις για να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις των μέσων ενημέρωσης σε αλλεπάλληλες και αλληλο -υποστηριζόμενες μεταξύ τους κρίσεις, όπως το ουκρανικό και το πληθωριστικό κύμα.

Και το πιστεύω βαθύτατα. Και δεν το λέω έτσι αυτάρεσκα, ότι αν δεν κάναμε αυτές τις παρεμβάσεις με τις έμμεσες στηρίξεις και κάποιες άμεσες, είμαι βέβαιος ότι πολλές από τις επιχειρήσεις Τύπου, πολύ δε περισσότερο πολλές από τις επιχειρήσεις του έντυπου Τύπου -και του κέντρου και της περιφέρειας- δεν θα υπήρχαν σήμερα. Αλλά αυτό δεν θα έχει καμία αξία αν δεν περάσουμε στο επόμενο βήμα», τόνισε, συμπληρώνοντας:

«Αναγκαίο το πρώτο για να στηριχτούν τα υποκείμενα, να στηριχθούν οι εργαζόμενοι, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις, να καλυφθεί ο ΕΔΟΕΑΠ, να πληρώσουμε το χαρτί, να δώσουμε ανάσες, να κρατηθεί ζωντανό, έξω από το νερό, όπως είπε πρόεδρος της Βουλής το όλον, αλλά από εκεί και πέρα να περάσουμε τώρα σε αυτό που είναι έξω από το νερό, να κοιτάξουμε να βάλουμε γερά θεμέλια με συγκεκριμένες πολιτικές, πάντα σε συνεννόηση και συνεργασία και σε διαβούλευση μαζί σας και πάντα βέβαια σεβόμενοι το ευρωπαϊκό κεκτημένο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κ. Γαλαμάτης, αναφέρθηκε στο ρυθμιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους νέους κανονισμούς αλλά και στις πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης σε αυτό το πλαίσιο.

«Η κυβέρνησή μας αναγνωρίζει τη σημασία της ενίσχυσης των μέσων ενημέρωσης ως πυλώνα της δημοκρατίας και της ουσιαστικής ενημέρωσης των πολιτών. Στοχεύοντας στη διασφάλιση της διαφάνειας και της ποιότητας πληροφόρησης έχουν ληφθεί μέτρα όπως το ηλεκτρονικό μητρώο έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου, η δημιουργία ενός πλήρους λειτουργικού μητρώου για τα μέσα ενημέρωσης που διασφαλίζει τη διαφάνεια σχετικά με την ιδιοκτησία και τα οικονομικά στοιχεία των μέσων», τόνισε ο γ.γ. και συμπλήρωσε ότι δυο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, ήδη γίνεται επεξεργασία για τυχόν διορθώσεις.

Αναφέρθηκε ακόμα και στην στήριξη των μικρών και τοπικών μέσων, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση με προγράμματα ενίσχυσης και επιδοτήσεων στηρίζει τα μικρά και τοπικά μέσα, εξασφαλίζοντας την οικονομική βιωσιμότητα μαζί με τα μεγάλα αλλά και στην ψηφιακή μετάβαση εξαιτίας της οποίας γίνονται επενδύσεις σε τεχνολογίες που ενισχύουν την ψηφιακή παρουσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο τελευταίο πάνελ με το οποίο έκλεισε το συνέδριο εξετάστηκαν νέα μοντέλα παραγωγής πρωτογενούς περιεχομένου, τόσο από πλευράς αναδιάρθρωσης της αίθουσας σύνταξης (newsroom) όσο και σε ό,τι αφορά νέα εργαλεία που βρίσκονται στη διάθεση των δημοσιογράφων, ενώ ειδική έμφαση δόθηκε στις συνέργειες μεταξύ εντύπου και ιστοσελίδας.



zougla.gr