Αρχική Ελλάδα Βλέποντας τον Daniel μέσα από δυνατές ιστορίες που μιλάνε στην καρδιά μας...

Βλέποντας τον Daniel μέσα από δυνατές ιστορίες που μιλάνε στην καρδιά μας στον χρόνο που πέρασε

37
0


Ένα χρόνο μετά την πρωτοφανή φυσική καταστροφή που προκάλεσε ο Daniel στη Θεσσαλία, οι πληγές παραμένουν βαθιές. Πλημμυρισμένα χωριά, κατεστραμμένες επιχειρήσεις και ερειπωμένα σπίτια είναι η σκληρή πραγματικότητα που άφησε πίσω της η κακοκαιρία. Όμως, παρά το βάρος αυτής της καταστροφής, αναδείχθηκαν ιστορίες δύναμης, ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης. Σε αυτές τις στιγμές κρίσης, η Interamerican και η Anytime απέδειξαν την ουσιαστική τους προσήλωση στο να βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους, προσφέροντας όχι μόνο ασφάλιση, αλλά και άμεση βοήθεια και ανθρώπινη υποστήριξη.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή, οι άνθρωποι της Interamerican κινητοποιήθηκαν, σπεύδοντας να προσφέρουν βοήθεια σε ασφαλισμένους και μη, με τον στόλο οχημάτων της Οδικής Βοήθειας και τα πλήρως εξοπλισμένα Ασθενοφόρα να βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές. Η δέσμευση της εταιρείας να σταθεί δίπλα στους ανθρώπους, όχι μόνο ως ασφαλιστικός οργανισμός αλλά ως πραγματικός σύμμαχος, ήταν εμφανής σε κάθε επίπεδο της δράσης της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτές οι ανθρώπινες ιστορίες δύναμης και αποφασιστικότητας που διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια και μετά την καταστροφή αποτυπώνονται με μοναδικό τρόπο στη σειρά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με τίτλο «Χτίζοντας ξανά την ελπίδα», που δημιουργήθηκε με τη ματιά της Danezis Stories με την υποστήριξη της Interamerican και της Anytime. Το ντοκιμαντέρ επικεντρώνεται στις εμπειρίες ανθρώπων που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της κρίσης, αντικατοπτρίζοντας όλα όσα μας ενώνουν και μας κινητοποιούν στις δύσκολες στιγμές. Το κεντρικό μήνυμα αυτών των αφηγήσεων είναι η δύναμη του «μαζί» – μια υπενθύμιση ότι μόνο με συλλογική δράση και αλληλεγγύη μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, δίνοντας ξανά ελπίδα σε όσους τη χρειάζονται περισσότερο.

Δείτε τις ιστορίες στο interamerican.gr/rebuildinghope.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επεισόδιο 1: Η πρωτοβουλία και η ενσυναίσθηση στην ομαδική προσπάθεια

Η πρώτη σκέψη: Να βοηθήσουμε όσους έχουν ανάγκη

Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican, μοιράζεται την εμπειρία της εταιρείας κατά τη διάρκεια της καταστροφής που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel. Η Interamerican δεν στάθηκε απλώς δίπλα στους ασφαλισμένους της, αλλά σε κάθε συνάνθρωπό μας που βρισκόταν σε ανάγκη. «Ο καθένας έθεσε ως κύριο στόχο της δουλειάς του να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη», εξηγεί.

Η ταχύτητα είναι κρίσιμη

Η άμεση αντίδραση ήταν απαραίτητη. «Η πρώτη σκέψη ήταν να πάμε γρήγορα για να προσφέρουμε βοήθεια», αναφέρει, υπογραμμίζοντας τον εκτεταμένο στόλο οχημάτων της Οδικής Βοήθειας που κινητοποιήθηκε αμέσως. Ο στόλος της Interamerican ήταν από τους πρώτους που έφτασαν στις πληγείσες περιοχές, ενώ τα πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα συνέδραμαν στο έργο των αρχών, προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες.

Στο σημείο μηδέν: Εκεί που οι εικόνες ζωντανεύουν

Η εμπειρία της καταστροφής δεν μπορεί να αποτυπωθεί πλήρως από φωτογραφίες ή αναφορές γραφείου. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο Γιάννης Καντώρος, «είναι διαφορετικό να μιλάς για την καταστροφή από το γραφείο σου, βλέποντας φωτογραφίες ή αναφορές για το ύψος των ζημιών, και εντελώς διαφορετικό να βρίσκεσαι στο σημείο μηδέν». Εκεί, κάθε στιγμή μετρά και η ταχύτητα και η ακρίβεια των ενεργειών είναι κρίσιμες.

Υπερβαίνοντας τα όρια για να βοηθήσουν

Ο κ. Καντώρος κάνει ιδιαίτερη αναφορά στους εργαζόμενους της Interamerican, που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των ανθρώπων. «Εκατοντάδες άνθρωποι στην εταιρία αναγκάστηκαν να υπερβάλουν εαυτούς, να δουλέψουν πάρα πολλές ώρες, να ξεχάσουν Σαββατοκύριακα και γιορτές», σημειώνει, περιγράφοντας την αφοσίωση των εργαζομένων. Η εταιρεία κινητοποίησε συναδέλφους από την Κύπρο, για να συνδράμουν στην καταγραφή και διαχείριση των ζημιών. «Ο καθένας έθεσε ως κύριο στόχο της δουλειάς του να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη», συμπληρώνει.

Οι ήρωες της πρώτης γραμμής

Στα επεισόδια 2 και 3, οι εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής μιλούν για τις δύσκολες στιγμές που έζησαν κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ήταν εκεί, όταν ο φόβος και η απόγνωση κυριαρχούσαν στα πρόσωπα των ανθρώπων. Ήταν αυτοί που βρέθηκαν στο σημείο μηδέν, όταν η ελπίδα έμοιαζε να έχει χαθεί, κάνοντας ό,τι ήταν δυνατό για να προσφέρουν βοήθεια και να ξαναδώσουν την ελπίδα στους συνανθρώπους τους.

Επεισόδιο 2: Το κουράγιο της πρώτης γραμμής

Η στιγμή που όλα άλλαξαν

Ο Βαγγέλης Αντωνόπουλος, Οδηγός Οδικής Βοήθειας στην Interamerican από το 1993, περιγράφει με συγκίνηση τις εικόνες της καταστροφής που θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη του. «Όταν έφτασα στον Παλαμά το πρωί, είδα ένα θέαμα που δεν το είχα ξαναδεί στα 31 χρόνια», αναφέρει. Μπροστά του απλώνονταν εκατοντάδες αυτοκίνητα βυθισμένα στο νερό, το ένα πάνω στο άλλο, μέσα σε λάσπη, ξύλα και σίδερα – μια εικόνα που έμοιαζε σχεδόν εξωπραγματική.

Η πρώτη κλήση: Αγωνία και ελπίδα

Η πρώτη κλήση που δέχθηκε τον οδήγησε σε έναν ηλικιωμένο που είχε εγκλωβιστεί μέσα σε ένα στάβλο, με τη λάσπη να φτάνει σχεδόν μέχρι τις πόρτες του αυτοκινήτου του. Η ανάμνηση των ματιών του ηλικιωμένου άντρα, γεμάτα απόγνωση, παραμένει ζωντανή. «Παιδάκι μου κάνε ό,τι μπορείς να το βγάλουμε», τον εκλιπαρούσε, και μετά από πολλή προσπάθεια κατάφεραν να τον σώσουν.

Δίνοντας την ψυχή μας

«Όλα αυτά τα χρόνια δίνουμε την ψυχή μας», λέει ο Βαγγέλης Αντωνόπουλος, τονίζοντας τη συνεχή προσφορά των εργαζομένων της Interamerican, οι οποίοι βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή της βοήθειας. Η εταιρεία τους στηρίζει διαρκώς σε κάθε δύσκολη αποστολή. «Όταν ο πελάτης σου λέει “ευχαριστώ” και βάζει το χέρι στην καρδιά, εκείνη την ώρα η ικανοποίηση είναι τεράστια», προσθέτει, περιγράφοντας τη συναισθηματική ανταμοιβή που έρχεται μέσα από την ανθρώπινη επαφή και την αληθινή προσφορά βοήθειας.

Οι στιγμές αυτές δεν είναι απλώς περιστατικά δουλειάς. Είναι βαθιές ανθρώπινες εμπειρίες που σηματοδοτούν τη δέσμευση της Interamerican να στηρίξει όσους βρίσκονται σε ανάγκη, με ψυχή και καρδιά.

Επεισόδιο 3: Η διάσωση με αυταπάρνηση

Πρωτοφανείς εικόνες και δύσκολες προσεγγίσεις

Ο Νίκος Καραβαλάκης, Team Leader Πληρωμάτων Ασθενοφόρων της Interamerican, περιγράφει τις πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετώπισαν οι διασώστες την ημέρα της επέλασης του Daniel. «Όταν φτάσαμε το νερό ήταν περίπου στο 1,5 μέτρο», θυμάται, προσπαθώντας με την ομάδα του να εντοπίσουν τα σημεία του δρόμου με μικρότερο ύψος νερού, προκειμένου να προσεγγίσουν τους ανθρώπους που είχαν ανάγκη.

Στο ελικοδρόμιο, το σημείο επιχειρήσεων για τις αποστολές διάσωσης, προσγειώνονταν ταυτόχρονα δύο ελικόπτερα, φέρνοντας ηλικιωμένους που δεν ήξεραν πού να πάνε ή τι θα κάνουν. Ο Νίκος Καραβαλάκης θυμάται τον πρώτο ασθενή που παρέλαβε η ομάδα του: ένας ηλικιωμένος με καρδιολογικά προβλήματα που δεν είχε πάρει τα φάρμακά του για δύο ημέρες. Η ανάγκη να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο ήταν επιτακτική, καθώς είχε υψηλούς παλμούς και αυξημένη πίεση.

Η ανθρώπινη επαφή στις πιο δύσκολες στιγμές

Παρά την πίεση και την ένταση των στιγμών, αυτό που μένει ανεξίτηλο στη μνήμη του είναι η συγκινητική ανταπόκριση των ανθρώπων. «Δεν θα ξεχάσω τη συγκινητική αγκαλιά του κόσμου στη μεγάλη τους προσπάθεια», λέει, περιγράφοντας την ανακούφιση και την ευγνωμοσύνη που εισέπρατταν οι διασώστες από τους ανθρώπους που βοηθούσαν.

Η υπερηφάνεια της προσφοράς

Για τον Κωνσταντίνο Αντωνίου, διασώστη της ομάδας, το έργο της διάσωσης είχε ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Επέστρεψε σε γνώριμα μέρη, καθώς είχε γεννηθεί και μεγαλώσει στην περιοχή. Μάλιστα, χρειάστηκε να απεγκλωβίσει την ίδια του τη μητέρα από τον κίνδυνο. «Είμαι περήφανος που κάνω αυτή τη δουλειά», λέει με αφοσίωση. «Ό,τι κι αν γίνει, θα ήθελα να είμαι ξανά στην πρώτη γραμμή και να βοηθήσω τους ασφαλισμένους μας, κι όποιον άλλον συνάνθρωπό μας χρειαστεί τη βοήθειά μας».

Αυτές οι στιγμές είναι εκείνες που ορίζουν την ουσία της δουλειάς τους – την ανιδιοτελή προσφορά προς τον άνθρωπο και τη συνεχή επιθυμία να βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια, προσφέροντας στήριξη με υπερηφάνεια και αφοσίωση.

Επεισόδιο 4: Όταν οι Επιχειρήσεις Έρχονται Αντιμέτωπες με την Καταστροφή

Αγωνία και αβεβαιότητα μετά την πλημμύρα

Οι επιχειρηματίες των πληγεισών περιοχών, που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία, βρέθηκαν αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα της καταστροφής που άφησε πίσω του ο Daniel. Όταν τα νερά υποχώρησαν, αυτό που έμεινε ήταν η αγωνία για το μέλλον και η αβεβαιότητα για το πώς θα μπορέσουν να ξαναχτίσουν τις επιχειρήσεις τους. Όμως, η άμεση ανταπόκριση της Interamerican στάθηκε σαν σύμμαχος, δίνοντάς τους την ώθηση να προχωρήσουν και να γυρίσουν σελίδα.

Μια εικόνα καταστροφής: «Τα πάντα ήταν καλυμμένα με λασπόνερα»

Ο Νίκος Τσιώρας, Συνέταιρος στη Homeline, μοιράζεται την οδυνηρή εμπειρία του κατά τη διάρκεια της καταιγίδας. «Εκείνη την ώρα είπα, ‘καταστραφήκαμε, πάει τελείωσε’», θυμάται, καθώς παρακολουθούσε από τις κάμερες ασφαλείας το νερό να ανεβαίνει επικίνδυνα γύρω από το εργοστάσιο, χωρίς να μπορεί να πλησιάσει. Τέσσερις μέρες μετά, όταν οι βροχές σταμάτησαν, πλησίασε και βρήκε την επιχείρηση σε απόλυτη καταστροφή. «Όλα τα εμπορεύματα ήταν μέσα σε νερό, λάσπη και φερτά υλικά. Το νερό μέσα στην επιχείρηση έφτανε στα 2,20 μέτρα».

Αντιμετωπίζοντας την κρίση με ανθρώπινη υποστήριξη

Ο Νίκος Τσιώρας δεν σκέφτηκε μόνο την ασφαλιστική αποζημίωση, αλλά και τη συναισθηματική στήριξη που χρειαζόταν σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. «Το μόνο που έχεις στο μυαλό σου είναι η ασφαλιστική αποζημίωση, είναι όμως και η ανθρώπινη διάσταση», εξηγεί. Η Interamerican ήταν εκεί από την πρώτη στιγμή, με το γραφείο πραγματογνωμόνων και τους τοπικούς πράκτορες να παρέχουν πρακτικές οδηγίες για το πώς να προχωρήσει η διαδικασία αποζημίωσης.

Δύναμη και κουράγιο για να προχωρήσουν

Η διοίκηση της Interamerican δεν αρκέστηκε μόνο σε τεχνικές οδηγίες, αλλά βρέθηκε δίπλα στους επιχειρηματίες, προσφέροντας στήριξη σε κάθε επίπεδο. «Όλη η διοίκηση της Interamerican ήρθε στους χώρους μας, μας έδωσαν δύναμη, μας έδωσαν κουράγιο και μας ώθησαν στο να προχωρήσουμε την επόμενη μέρα». Η στήριξη αυτή, τόσο συναισθηματική όσο και πρακτική, ήταν κρίσιμη για το επόμενο βήμα των επιχειρήσεων, προσφέροντάς τους ελπίδα για το μέλλον.

Επεισόδιο 5: Η Ανταπόκριση δίπλα σε επιχειρήσεις

Η βοήθεια προς τους γύρω μας ήταν προτεραιότητα

Ο Αθανάσιος Τσίντζας, αγρότης και ιδιοκτήτης Συσκευαστηρίου Αγροτικών Προϊόντων, ανακαλεί τις κρίσιμες ώρες της καταστροφής και την ανάγκη να βοηθήσει, όχι μόνο για τη δική του περιουσία, αλλά και τους ανθρώπους που είχαν άμεση ανάγκη. «Δεν κοιτάζαμε μόνο τη δική μας περιουσία, αλλά να περισώσουμε τον κόσμο που χρειαζόταν τη βοήθειά μας», τονίζει, αναδεικνύοντας το αίσθημα αλληλεγγύης που επικράτησε εκείνες τις ώρες.

Η καταστροφή που αντίκρισε

Όταν τελικά έφτασε στην επιχείρησή του, η εικόνα που αντίκρισε τον άφησε άφωνο. «Περιφράξεις είχαν παρασυρθεί, το οδόστρωμα είχε διαλυθεί. Εσωτερικά του κτηρίου δεν φανταζόμουν ότι θα έμπαινε μέσα αυτή η λάσπη», περιγράφει. Το συσκευαστήριο είχε υποστεί σοβαρές ζημιές – μηχανήματα, έπιπλα και υλικά συσκευασίας είχαν καταστραφεί εντελώς από τη λάσπη και τα νερά.

Άμεση ανταπόκριση της Interamerican

Παρά την έκταση της καταστροφής σε όλη τη Θεσσαλία, η Interamerican ήταν εκεί, ανταποκρινόμενη γρήγορα τόσο στην εκτίμηση της ζημιάς όσο και στη χρηματοδότηση της αποκατάστασης. «Η Interamerican ανταποκρίθηκε τόσο για το πόρισμα της ζημιάς όσο και για τη χρηματοδότηση σε εύλογο χρονικό διάστημα, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν τόσο μεγάλα προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή όλης της Θεσσαλίας», σημειώνει ο Αθ. Τσίντζας, υπογραμμίζοντας την αξία της άμεσης και ουσιαστικής στήριξης που έλαβε.

Αυτή η αλληλεγγύη, σε συνδυασμό με την ταχύτατη αντίδραση της Interamerican, ήταν ζωτικής σημασίας για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις όπως του Αθ. Τσίντζα να σταθούν ξανά στα πόδια τους και να προχωρήσουν μπροστά, παρά τις αντιξοότητες.

 

Ένας χρόνος μετά: το έργο της Interamerican και Anytime

Η κακοκαιρία Daniel δεν άφησε μόνο καταστροφές πίσω του, αλλά ανέδειξε και τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν εταιρείες όπως η Interamerican και η Anytime στη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Από την πρώτη στιγμή της κρίσης, η Interamerican βρέθηκε δίπλα στους ανθρώπους με άμεσες υπηρεσίες βοήθειας και αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης ζημιών. Οι ανάγκες ήταν τεράστιες και οι προκλήσεις ανυπολόγιστες, ωστόσο η προσήλωση της εταιρείας στην αποστολή της φάνηκε σε κάθε βήμα.

Η Anytime στην πρώτη γραμμή αλληλεγγύης

Η Anytime, πρωτοστάτησε στη δημιουργία μιας μεγάλης αλυσίδας αλληλεγγύης για την ανακούφιση των πληγέντων, σε συνεργασία με την εθελοντική οργάνωση Humanity Greece. Τα στελέχη της Anytime έδωσαν καθημερινά το “παρών” στα σημεία δράσης, με πολυεπίπεδο συντονιστικό και υποστηρικτικό έργο. Παράλληλα, ανέλαβαν το κόστος μεταφοράς των ειδών πρώτης ανάγκης στις πληγείσες περιοχές, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη και ουσιαστική στήριξη όσων το είχαν ανάγκη. Αυτή η πρωτοβουλία δεν αποσκοπούσε μόνο στην άμεση ανακούφιση, αλλά και στην ενίσχυση του αισθήματος αλληλεγγύης μεταξύ των τοπικών κοινωνιών.

Εντυπωσιακή ανταπόκριση στις αποζημιώσεις

Η Interamerican κλήθηκε να διαχειριστεί περισσότερες από 2.000 αιτήσεις αποζημίωσης, με το συνολικό ποσό που προοριζόταν για πληρωμές να αγγίζει τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτές, περίπου 1.300 αφορούσαν ακίνητες περιουσίες, υπογραμμίζοντας το εύρος των ζημιών που προκλήθηκαν από τον τυφώνα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι από τη δεύτερη κιόλας εργάσιμη ημέρα μετά την καταστροφή, η Interamerican ξεκίνησε να καταβάλλει αποζημιώσεις στους ασφαλισμένους της, επιταχύνοντας τη διαδικασία αποκατάστασης των ζημιών και την επιστροφή στην κανονικότητα.

Ηθική και πρακτική υποστήριξη από ασφαλιστικούς συμβούλους

Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία αναφοράς ήταν η αφοσίωση και η ηθική υποστήριξη που παρείχαν οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι της Interamerican στους ανθρώπους που επλήγησαν από την καταστροφή. Αυτοί οι σύμβουλοι βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή, βοηθώντας τους πληγέντες να διαχειριστούν τις αιτήσεις τους, να λάβουν την απαιτούμενη αποζημίωση και να ανακτήσουν την αυτοπεποίθηση ότι μπορούν να συνεχίσουν. Το έργο αυτό βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εμπειρία που είχαν αποκτήσει από προηγούμενες φυσικές καταστροφές, όπως το πέρασμα του «Ιανού», όπου είχαν ευαισθητοποιήσει πολλούς ασφαλισμένους και επιχειρήσεις για τη σημασία της ασφάλισης σε τέτοιες περιστάσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Η παρακαταθήκη της Interamerican και Anytime

Η δράση της Interamerican και της Anytime δεν σταματά στις αποζημιώσεις ή στην άμεση βοήθεια. Αυτή η συνεχής παρουσία τους στις τοπικές κοινωνίες αφήνει ένα βαθύ και διαχρονικό αποτύπωμα. Οι αξίες που πρεσβεύουν – η ενότητα, η αλληλεγγύη και η προσφορά – αντικατοπτρίζονται σε κάθε τους ενέργεια, αποδεικνύοντας τη στρατηγική επιλογή τους να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών. Η Interamerican και η Anytime δείχνουν τον δρόμο για το πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να γίνουν κινητήριος δύναμη για την ανθεκτικότητα και την ανάκαμψη των κοινωνιών.

Για έναν κόσμο ασφαλέστερο και βιώσιμο

Στην Interamerican, η δέσμευση δεν περιορίζεται στο παρόν. Ο στόχος είναι ένας κόσμος όπου κάθε άνθρωπος μπορεί να αισθάνεται ασφαλής και σίγουρος για το μέλλον του. Σε κάθε κρίσιμη στιγμή, η υποστήριξη στους ανθρώπους, συμβάλλει σε ένα βιώσιμο και ασφαλές μέλλον για τις επόμενες γενιές. Η αποστολή της είναι να βοηθά τους ανθρώπους να ζουν καλύτερα, πιο ασφαλείς και περισσότερο, ενδυναμώνοντας τις τοπικές κοινωνίες και στηρίζοντας τις οικογένειες και τις επιχειρήσεις που εμπιστεύονται τις υπηρεσίες της.

Δείτε τις ιστορίες στο interamerican.gr/rebuildinghope.



zougla.gr