Αρχική Ελλάδα Επειδή τα κρουασάν ήταν μπαγιάτικα, αποφάσισαν να τα πουλήσουν… ακριβότερα!

Επειδή τα κρουασάν ήταν μπαγιάτικα, αποφάσισαν να τα πουλήσουν… ακριβότερα!

131
0


Γράφει η Γιάννα Μυράτ

Η αλυσίδα πολυτελών αρτοποιείων Gail, στη Βρετανία, έχει δεχθεί πυρά επειδή πούλησε κρουασάν αμυγδάλου σοκολάτας για σχεδόν 4 λίρες, παρά το ότι ήταν ξαναζεσταμένα αρτοσκευάσματα που έμειναν απούλητα την προηγούμενη μέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο λιανοπωλητής καταγράφει τη ζύμη αμυγδάλου στον κατάλογο ως μέρος της σειράς «Waste Not», που σημαίνει ότι φτιάχνεται χρησιμοποιώντας κρουασάν που έχουν απομείνει, τα οποία στη συνέχεια «γεμίζονται με αμύγδαλο frangipane και ξεφλουδισμένα αμύγδαλα».

Ωστόσο, ορισμένοι πελάτες έμειναν άφωνοι και αγανακτισμένοι με την τιμή, η οποία ήταν στις 3,90 λίρες, δηλαδή κατά 95 πένες περισσότερες από το αρχικό κρουασάν.

Ένας χρήστης του X, είπε: «Το θράσος τους να καυχιόνται ότι είναι μέρος της σειράς «Waste Not» τους, καθώς ότι θα πρέπει να τους είμαστε ευγνώμονες και περήφανοι για τον εαυτό μας που συνεισφέραμε στη μείωση της σπατάλης τροφίμων όταν μπορούσαν απλώς να τα πουλήσουν για λιγότερα χρήματα – όχι μια λίρα παραπάνω από εχθές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να εντυπωσιαστείτε ή να τρομάξετε που κάποιος σκέφτηκε μια ιδέα να κεφαλαιοποιήσει τα προϊόντα με κίτρινα αυτοκόλλητα για να αποκομίσει περισσότερα κέρδη».

]

Οι ετικέτες των καταστημάτων εξηγούν ότι τα κρουασάν αμυγδάλου είναι «απούλητα “pain au chocolat”, ψημένα δύο φορές, και ολοκληρώνονται με αμύγδαλο frangipane και αμύγδαλα σε νιφάδες».

Οι επιχειρήσεις δέχονται αυξημένη πίεση να μειώσουν τα απόβλητα και δεν είναι ασυνήθιστο για τους λιανοπωλητές να επαναχρησιμοποιούν τα απούλητα τρόφιμα και να τα μεταπωλούν ως άλλο προϊόν.

Οι λιανοπωλητές έχουν επαινεθεί για την εύρεση τρόπων για να κάνουν χρήση των απούλητων προϊόντων. Μια πρωτοβουλία που εισήγαγε η Marks & Spencer το 2020 έφερε απούλητα καρβέλια αρτοποιίας γεμάτα με βούτυρο σκόρδου και κατεψυγμένα, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους κατά… 40 ημέρες!

Τα σούπερ μάρκετ βάζουν τακτικά “κίτρινα αυτοκόλλητα” σε είδη με εκπτώσεις κοντά στην ημερομηνία πώλησής τους για να αποθαρρύνουν τους πελάτες να σπαταλούν τρόφιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα. Η Tesco έχει δηλώσει ότι θα μειώσει στο μισό τη σπατάλη τροφίμων σε όλες τις δραστηριότητές της έως το 2025.

Άλλα, όπως το καφέ Pret A Manger, δωρίζουν συχνά απούλητα αρτοσκευάσματα και σάντουιτς σε τοπικές τράπεζες τροφίμων και φιλανθρωπικές οργανώσεις για τους αστέγους. Ομοίως, η Gail μοιράζεται κάποια αρτοσκευάσματα που έχουν απομείνει στο τέλος μιας ημέρας σε φιλανθρωπικές οργανώσεις στην περιοχή.

Όλο αυτό συμβαίνει καθώς η αλυσίδα αρτοποιείων υψηλής ποιότητας αντιμετωπίζει κριτική για την «ευγενικοποίηση» των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιείται. Κάτοικοι και ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων στο Walthamstow, στο ανατολικό Λονδίνο, αντιτάχθηκαν ανοιχτά στα σχέδια της Gail να ανοίξει ένα υποκατάστημα στον κεντρικό δρόμο, καθώς φοβούνται ότι μπορεί να κλείσει τις ανεξάρτητες τοπικές καφετέριες.

Περισσότεροι από 300 άνθρωποι έχουν υπογράψει μέχρι στιγμής το petition ενάντια στα σχέδια, με κάποιους να αγανακτούν με τις απόψεις υπέρ του Brexit και κατά του lockdown του πλειοψηφικού επενδυτή της Gail, Λιούκ Τζόνσον.

Ένας εκπρόσωπος της Gail είπε: «Δημιουργήσαμε τη σειρά Waste Not στο Gail για να κάνουμε το καλό φαγητό να πάει πιο μακριά. Τα κρουασάν αμυγδάλου και τα κρουασάν σοκολάτας και αμυγδάλου είναι πολύ αγαπημένα στα αρτοποιεία μας.

«Τα κρουασάν μουλιάζονται σε σιρόπι demerara και ολοκληρώνονται με το σπιτικό μας άλειμμα frangipane, μαζί με τραγανά αμύγδαλα. Τα κρουασάν μιας ημέρας είναι πιο σφιχτά από τα φρέσκα, καθιστώντας τα το τέλειο κρουασάν για χρήση».

Είναι κι αυτός ένας τρόπος να “ψήσεις” τους καταναλωτές, λέγοντας ότι το μπαγιάτικο και σφιχτό από το πολύ ψήσιμο κρουασάν, είναι καλύτερο από το φρέσκο και αφράτο!

Με πληροφορίες από The Telegraph





zougla.gr