Αρχική Ελλάδα Γιατί η Jaguar καταργεί τα πέντε από τα έξι μοντέλα της γκάμας...

Γιατί η Jaguar καταργεί τα πέντε από τα έξι μοντέλα της γκάμας της;

70
0


Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που η Jaguar Land Rover παρουσίασε τη στρατηγική “Reimagine” για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Το πιο αμφιλεγόμενο σημείο του σχεδίου αφορούσε το γεγονός ότι η Jaguar θα γίνει αποκλειστικά EV μέχρι το 2025. Αυτό μας φέρνει σε μια νέα ανακοίνωση που έκανε εκπρόσωπος της JLR σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe σύμφωνα με την οποία, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, 6 μοντέλα λένε αντίο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα μοντέλα XE, XF sedan, XF wagon, F-Type, E-Pace και I-Pace πρόκειται να καταργηθούν. Αρχικά, η Jaguar είχε πει ότι το ηλεκτρικό SUV της θα πωλείται παράλληλα με τα νέα EV μοντέλα που θα έρθουν, όμως τελικά άλλαξε γνώμη και τελικά η I-Pace αποχαιρετά τη γκάμα μαζί με τα θερμικά μοντέλα, μέχρι το τέλος του 2024.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Adrian Mardell δήλωσε στους επενδυτές ότι αυτά τα έξι μοντέλα μόλις και μετά βίας αποφέρουν χρήματα στην εταιρεία, δημιουργώντας “σχεδόν μηδενική κερδοφορία”. Έφτασε στο σημείο να τα αποκαλέσει “προϊόντα χαμηλότερης αξίας”. Ο ανώτατος διευθυντής ήταν βάναυσα ειλικρινής μιλώντας με τους επενδυτές, λέγοντας ότι “κανένα από αυτά δεν είναι όχημα με το οποίο βγάλαμε χρήματα”

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σκοτώνοντας όχι λιγότερα από έξι μοντέλα, η γκάμα της Jaguar θα απλοποιηθεί σε ένα μόνο όχημα. Μόνο το F-Pace θα παραμείνει, αλλά και οι δικές του μέρες είναι μετρημένες, δεδομένης της αμιγώς ηλεκτρικής στρατηγικής που πρόκειται να ξεδιπλωθεί. Ένα concept car καταφθάνει αργότερα φέτος για να δώσει μία γεύση από την εποχή των EV, με ένα μεγάλο SUV να ακολουθεί.

Η Jaguar επιλέγει να επικεντρωθεί σε στρατηγική πωλήσεων χαμηλότερου όγκου και υψηλότερου κέρδους, σε μια προσπάθεια να κυνηγήσει την Bentley. Ωστόσο, η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο βρετανικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι ότι η μάρκα του VW Group θα συνεχίσει να πουλάει αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και την επόμενη δεκαετία.

Η JLR, που ανήκει στην Tata Motors, επιθυμεί η ανανεωμένη Jaguar να πουλάει λιγότερα από 50.000 αυτοκίνητα ετησίως με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν τετραδιεύθυνση, τετρακίνηση και δυνατότητες ταχείας φόρτισης. Η εταιρία βάζει ένα τεράστιο στοίχημα με το να ποντάρει όλα τα λεφτά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ άλλοι έχουν δεύτερες σκέψεις για αυτού του είδους τη στρατηγική.



zougla.gr